روش های رفع چین و چروک پیشانی

روش های رفع چین و چروک پیشانی

فرم مشاوره رایگان

خطوط و چین و چروک های پیشانی منعکس کننده سال ها  قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عادات سبک زندگی است که باعث می شود پوست ما خشک شود و حالت ارتجاعی کمتری نسبت به گذشته داشته باشد. چین و چروک های روی پیشانی اغلب از اولین نشانه های پیری هستند. آنها با افزایش سن عمیق تر می شوند و بارزتر به نظر می رسند.

برای از بین بردن چین و چروک خود به سراغ آرایش نروید چون آرایش کردن یک راهکار موقت برای پوشاندن آن هاست. شما می توانید با تغییر سبک زندگی و برخی تکنیک های ساده از شر چین و چروک پیشانی خلاص شوید.

روش های رفع چین و چروک پیشانی

روش های رفع چین و چروک پیشانی با تغییر سبک زندگی

سبک زندگی شما تاثیر زیادی بر سلامت پوست و ایجاد چین و چروک دارد. برای صاف نگه داشتن پوست و جلوگیری از پیری زودرس مراحل زیر را انجام دهید:

1. محافظت پوست در برابر آفتاب

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید به پیری زودرس و چین و چروک کمک می کند. طبق تحقیقات، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر، پیری پوست را کند می کند و خطر ایجاد لکه های تیره و چین و چروک را کاهش می دهد.

2. استرس را مدیریت کنید

نگرانی و استرس منجر به چروک شدن پیشانی شما می شود . خلاص شدن از شر همه استرس ها سخت است، اما مهم است که آن را تحت کنترل داشته باشید. برای کمک به مدیریت استرس، سعی کنید:

  • مدیتیشن
  • تمرین یوگا
  • تنفس دیافراگمی
  • رایحه درمانی
  • خوردن یک رژیم غذایی سالم
  • خواب کافی
  • صحبت با یک درمانگر
  • نوشتن نگرانی ها
  • ورزش روزانه

را بصورت روزانه داشته باشید.

3. هیدراته بمانید

پوست خشک باعث می شود چین و چروک ها برجسته تر به نظر برسند. پوستی که به خوبی هیدراته شده است به کاهش ظاهر چین و چروک های پیشانی کمک می کند. با این حال، آبرسانی از داخل به بیرون بسیار مهم است. برای هیدراته ماندن، حداقل هشت لیوان مایع در روز بنوشید. زمانی که ورزش می کنید یا زمانی را زیر نور خورشید می گذرانید، باید آب بیشتری بنوشید.

4. رژیم غذایی متعادل داشته باشید

وقتی صحبت از چین و چروک به میان می آید، این جمله “شما همان چیزی هستید که می خورید” درست است. طبق تحقیقات سال 2007، رژیم غذایی نقش مهمی در پیری پوست دارد. محققان دریافتند که مصرف بیشتر ویتامین C و اسید لینولنیک (یک اسید چرب امگا 3) خطر خشکی پوست را در زنان میانسال آمریکایی کاهش می دهد. ویتامین C همچنین با کاهش خطر “چروکیده” به نظر می رسد. رژیم غذایی سرشار از چربی و کربوهیدرات خطر چین و چروک و آتروفی پوست را افزایش می دهد.

5. سیگار را ترک کنید

اگر افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه، آمفیزم، و بیماری قلبی برای ترک سیگار کافی نیست، شاید فکر پیری زودرس و چین و چروک در شما موثر باشد.

سیگار عامل اصلی پیری زودرس و چین و چروک است. طبق تحقیقات سال 2008، مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو تولید کلاژن را کاهش داده و به خاصیت ارتجاعی پوست آسیب می‌رساند که منجر به پیری زودرس و چین و چروک می‌شود.

سایر درمانها

1. محصولات با رتینول

رتینول شکل خفیف‌تری از محصول جانبی ویتامین A است که به نام ترتینوئین شناخته می‌شود. ترتینوئین توسط سازمان غذا  برای درمان آکنه و چین و چروک تایید شده است. رتینول گردش سلولی پوست را بهبود می بخشد و تولید کلاژن را تحریک می کند. با این حال، رتینول در نور خورشید به خوبی نمی ماند. برای بهترین نتیجه، از محصولات حاوی رتینول در شب استفاده کنید.

2. محصولات لایه بردار با اسید گلیکولیک

اسید گلیکولیک یک آلفا هیدروکسی اسید است که برای لایه برداری پوست استفاده می شود تا پوست را سالم تر و جوان تر نشان دهد. اسید گلیکولیک ماده اصلی بسیاری از لایه برداری های شیمیایی است. همچنین در برخی از لایه بردارهای بدون نسخه وجود دارد. اسید گلیکولیک ممکن است باعث حساسیت به نور خورشید شود، پس از استفاده از محصولات اسید گلیکولیک حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

3. بوتاکس

بوتاکس یک راه حل آزمایش شده در رفع چین و چروک پیشانی است. بوتاکس مدت‌هاست که جزء اصلی درماتولوژی زیبایی بوده و به دلیل اثربخشی آن در صاف کردن چین و چروک‌های پیشانی شناخته شده است. ماهیچه های ایجاد کننده چین و چروک را به طور موقت فلج می کند و ظاهری شاداب و جوان به ارمغان می آورد.

بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی به ماهیچه ها عمل می کند. این امر از حرکت آنها جلوگیری می کند که به نوبه خود از ظاهر شدن چین و چروک جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که بوتاکس چین و چروک را از بین نمی برد – از انقباض ماهیچه ها و ایجاد چین و چروک در این فرآیند جلوگیری می کند. به زبان ساده، شما را از ایجاد حالات صورت که چین و چروک های همراه با آن را تشکیل می دهند، باز می دارد.

بوتاکس می تواند ماهیچه های صورت شما را شل کند و خطوط و چین و چروک ها را کاهش دهد و به شما کمک کند ظاهری جوان تر داشته باشید. با این حال، قبل از تزریق بوتاکس حتما با یک متخصص زیبایی مشورت کنید.

بیشتر بدانید: درمان خشکی چشم

بوتاکس برای رفع چین و چروک پیشانی

سخن آخر

ممکن است از بین بردن کامل چین و چروک های پیشانی سخت باشد، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید انجام دهید که ممکن است آنها را کمتر به چشم بیاورد. بهترین راه برای کند کردن پیری و جلوگیری از چین و چروک، داشتن یک سبک زندگی سالم است. داشتن یک رژیم غذایی سالم، اجتناب از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، ورزش منظم و مدیریت استرس موثرترین راه ها برای حفظ سلامت پوست و سایر اعضای بدن شما هستند.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵