روتین پوست چرب و جوشدار

روتین پوست چرب و جوشدار

فرم مشاوره رایگان

تجویز یک روال و روتین پوست چرب و جوشدار، که تضمین کند دائما آکنه های عود کننده ندارید و همچنین به کاهش تولید سبوم کمک کند، ساده  نیست. در این مقاله قصد داریم یک روش مراقبت و روتین پوست چرب و جوشدار را برای شما بیان کنیم تا بتوانید به کنترل مشکلات پوستی خود بپردازید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مشکلات پوست چرب و جوشدار

وقتی با بیش از یک مشکل در یک زمان دست و پنجه نرم می کنید و از راه حل های بی شماری که به نظر می رسد همه با یکدیگر در تضاد هستند، ناامید هستید، چه باید بکنید؟

با پوست های چرب و مختلط مستعد آکنه، باید با طیف وسیعی از مشکلات مرتبط مانند جوش های آکنه، سبوم اضافی و ظاهر چرب دست و پنجه نرم کرد. وقتی سعی می کنید با یکی کنار بیایید، احتمالاً دیگری را از بین می برید. از این رو، شما همیشه در مورد اینکه کدام محصولات را از قفسه بردارید و اینکه آیا از مرطوب کننده استفاده کنید یا نه سردرگم هستید.

نگران نباشید، زیرا ما در این مقاله یک روال مراقبت از پوست را برای کسانی که با پوست های چرب و مختلط دارند و مستعد آکنه هستند، آماده کرده ایم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: خواص پوست موز برای پوست

روتین پوست چرب و جوشدار

انواع پوست های مستعد آکنه

پوست چرب مستعد آکنه با تولید بیش از حد سبوم و روغن های طبیعی مشخص می شود و در نتیجه ظاهری براق و چرب به همراه دارد. علت اصلی این نوع پوست، تولید بیش از حد چربی توسط غدد چربی است. این روغن اضافی می تواند منافذ را مسدود کند و باکتری هایی را به دام بیندازد که میتوانند منجر به بروز جوش شوند.

علاوه بر این، افزایش تولید روغن می‌تواند محیطی را ایجاد کند که باکتری‌ها و سایر ناخالصی‌ها در آن رشد کنند و پوست را در برابر آسیب‌های خورشیدی آسیب‌پذیرتر کند. اگر این نوع پوست را دارید، ضروریی استفاده از محصولاتی استفاده کنید که آن را تشدید نکنند و به تمیزی پوست و عاری کردن آن از تجمع چربی کمک کنند.

پوست مختلط مستعد آکنه یک نوع پوست رایج است که عدم تعادل تولید چربی در سراسر صورت در آن دیده می شود. این بیماری با ناحیه T چرب (پیشانی، بینی و چانه) و گونه های خشک/طبیعی مشخص می شود. تولید بیش از حد سبوم در ناحیه T منافذ را مسدود می کند و منجر به ایجاد شکاف و بزرگ شدن منافذ می شود. استفاده از یک پاک کننده ملایم، لایه برداری منظم برای پاکسازی سلول های مرده پوست و استفاده از درمان های نقطه ای برای جوش ها برای درمان پوست های مختلط مستعد آکنه ضروری است.

تغییرات هورمونی، استرس، رژیم غذایی، سبک زندگی و ژنتیک ممکن است برخی از دلایل داشتن این نوع پوست باشند.

روتین پوست چرب و جوشدار

پوست های چرب و مختلط مستعد آکنه با مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد خود همراه است، به خصوص زمانی که نوبت به یافتن روتین مراقبت از پوست می رسد. نگرانی های رایج برای افراد با این نوع پوست عبارتند از منافذ بزرگ، تولید چربی بیش از حد چربی که می تواند منجر به جوش شود و رنگ ناهموار پوست.

این پوست ها حتی ممکن است درخشش، چربی و منافذ بزرگ شده با جوش های سرسیاه، سرسفید و جوش چرکی را تجربه کنند.

رایج ترین اشتباهی که مردم در مورد هر دو نوع پوست مرتکب می شوند استفاده از محصولات مراقبت از پوست خشن است که چربی طبیعی صورت را از بین می برد و در نهایت نیازهای پوست را پیچیده می کند.

مراقبت پنج مرحله ای زیر برای روتین پوست چرب و جوشدار

1. یک پاک کننده ضد آکنه را انتخاب کنید که خاصیت پاک کنندگی ملایمی دارد

همانطور که در بالا توضیح داده شد، انواع پوست مستعد آکنه و مختلط دارای غدد چربی بسیار فعال، هستند که تمایل به تولید چربی اضافی دارند. بنابراین، پوست شما به یک پاک کننده نیاز دارد که بتواند آلودگی و چربی اضافی را از روی صورت شما پاک کند بدون اینکه پوست شما خشک و تحریک شود.

برای افرادی که دارای پوست های چرب و مختلط هستند، توصیه می شود به دنبال پاک کننده های ضد آکنه باشند که دارای خواص ضد باکتریایی، فاقد سولفات و پارابن بوده و دارای خواص غیر کومدون زایی و آبرسانی باشد. پاک کننده ای که می تواند به تنظیم چربی بیش از حد کمک کند.

بیشتر بدانید: درمان وسواس فکری

استفاده از پاک کننده ها

2. از تونر برای اصلاح منافذ بزرگ شده استفاده کنید

تونر مایعی با نفوذ سریع است که می تواند به طرق مختلف برای پوست شما مفید باشد.

  • به از بین بردن هرگونه باقیمانده مانند آرایش، روغن و غیره که پس از پاکسازی روی پوست شما باقی مانده است، کمک می کند.
  • تونر یک هیدراسیون سریع را برای شما فراهم می کند.
  • با به حداقل رساندن ظاهر منافذ بزرگ شده به شفاف سازی منافذ کمک می کند.
  • همچنین پوست شما را برای سایر محصولات آماده می کند تا به سرعت جذب پوست شما شود.

تونر حاوی الکل به عنوان یک ماده پاک کننده قوی شناخته می شوند، که باعث خشکی پوست می شوند. بنابراین، همیشه توصیه می شود که تونرهای بدون الکل را انتخاب کنید که حاوی مواد ضد باکتری مانند آلوئه ورا باشد که ضمن از بین بردن باکتری های مولد آکنه، پوست شما را آرام می کند.

3. سرم ضد آکنه صورت

سرم یک محصول ویسکوزیته نازک با مواد فعال غلیظ است. چند ماده فعال قوی برای این نوع پوست عبارتند از – اسید سالیسیلیک، نیاسینامید و پپتیدها. هنگامی که در روتین پوست چرب و جوشدار، سرم گنجانده می شود، این مواد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند و باکتری های مولد آکنه را از بین می برد. علاوه بر این، سرم ها برای کمک به بهبود جوش های موجود و جلوگیری از جوش های بعدی فرموله شده اند.

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یک موهبت برای پوست های چرب و مختلط بوده است، زیرا در روغن محلول است که لایه برداری طبیعی پوست را فعال می کند. این ماده موجود در محصولات مراقبت از روتین پوست چرب و جوشدار به دلیل خواص استثنایی خود، مانند لایه برداری پوست، شفاف نگه داشتن، و حل کردن سلول های مرده پوست منافذ پوستی را تمیز نگه میدارد و یک نعمت برای روتین پوست چرب و جوشدار است.

نیاسینامید

این ماده دارای خواص ضد باکتریایی است که به درمان آکنه کمک می کند، از تولید سبوم جلوگیری میکند، و با خواص ضد التهابی خود به آرام کردن قرمزی کمک می کند. در نتیجه در روتین پوست چرب و جوشدار، ظاهر جوش ها را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که این ماده برای درمان هایپرپیگمانتاسیون نیز مفید است.

پپتیدها

این پپتید یکی از ترکیبات فوق العاده برای درمان آکنه با خواص ضد میکروبی قابل توجه برای مبارزه با پروپیونی باکتریوم (باکتری های مولد آکنه) است. پپتیدها به تسکین التهاب، تعادل تولید روغن سبوم، ترمیم آسیب های پوستی و پاک کردن جوش ها در روتین پوست چرب و جوشدار کمک می کنند. این ترکیب همچنین خاصیت آبرسانی پوست را داراست که به حفظ رطوبت در پوست شما کمک می کند.

شما می توانید هر یک از این سرم ها را بر اساس نگرانی های پوستی خود انتخاب کنید و در روتین پوست چرب و جوشدار بگنجانید.

استفاده از ترکیبات ضد آکنه

4. برای کنترل تولید بیش از حد چربی پوست را مرطوب کنید

افرادی که پوست چرب و مختلط دارند، اغلب به دلیل بافت پوست چرب، مرطوب کننده را در روتین مراقبت از پوست خود کنار می گذارند.

با این حال، بسیاری از متخصصان پوست توضیح داده‌اند که بی‌توجهی به مرطوب‌کننده می‌تواند باعث کمبود تغذیه و آبرسانی برای هر نوع پوستی شود. عدم استفاده از مرطوب کننده در روتین پوست چرب و جوشدار در نهایت، منجر به تولید بیش از حد سبوم می شود که می تواند منافذ را مسدود کند و باعث آکنه شود.

به عنوان یک نتیجه، استفاده از یک مرطوب کننده مات کننده بدون روغن که غیر کومدون زا باشد، بسیار مهم است.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه

آدرس مطب

تهران -خ ظفر شرقی -روبروی بیمارستان علی اصغر پ238

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب