فواید خیار یخ زده برای پوست

فواید خیار یخ زده برای پوست

فرم مشاوره رایگان

خیار به عنوان یک میان وعده سالم یا در سالاد خوشمزه هستند، اما لازم نیست خیار بخورید تا از فواید آن بهره مند شوید. این سبزی مغذی نیز راهی عالی برای درمان پوست شماست.

خیارها دارای خواص ضد التهابی هستند، به علاوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین C و اسید فولیک هستند که آنها را به یک ماده عالی برای ماسک صورت تبدیل می کند.

فواید خیار یخ زده برای پوست در رسانه های اجتماعی بسیار رایج است، این روش شامل منجمد کردن خیارها و استفاده از آنها برای ماساژ صورت برای اثری طراوت و خنک کننده است. در این مقاله قصد داریم فواید خیار یخ زده برای پوست را بررسی کنیم.

خیار چگونه می تواند برای پوست شما مفید باشد؟

در این روش شما لزوماً مجبور نیستید پول زیادی را صرف کنید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

البته ژن های خوب کمک می کنند. اما، گاهی اوقات استفاده از مواد ساده و مغذی که توانایی افزایش سلامت پوست شما را به روش‌های مختلف دارند نیز مطرح است.

خیار سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی، یکی از آن مواد طبیعی است که ممکن است از چندین جهت به پوست شما کمک کند. در اینجا به برخی از این مزایا نگاهی می اندازیم.

بیشتر بدانید: روش های شفاف کردن پوست

  • بهترین راه برای آبرسانی به پوست
  • خیار بهترین درمان برای کاهش ادم و سوزش صورت است.
  • به دلیل داشتن ویتامین C که برای سلامت پوست بهترین است، پوستی درخشان خواهید داشت.

1. تورم و پف را کاهش می دهد

خیار توانایی کاهش تورم و پف کردن پوست را دارد. این ممکن است به ویژه در حالتی مفید باشد که خوابتان کم شده باشد و متوجه شوید که حلقه‌های تیره و پف کرده زیر چشم‌هایتان دارید.

برش های خیار سرد شده یا آب خیار می تواند به کاهش پف کردگی کمک کند و در عین حال پوست خسته را “بیدار کند”.

2. به پوست مستعد آکنه کمک می کند

پوست های چرب و سلول های مرده پوست می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شوند. خیار – که قابض خفیفی است – ممکن است به پاکسازی پوست و سفت کردن منافذ کمک کند. این ممکن است به کاهش جوش کمک کند.

3. به مبارزه با پیری زودرس کمک می کند

از جمله فواید خیار یخ زده برای پوست، اجزای آنتی اکسیدانی موجود در آن است که خیار را به یک ماده بالقوه مفید ضد چروک تبدیل کند.

علاوه بر این، خیار حاوی ویتامین C و اسید فولیک است. ویتامین C توانایی تحریک رشد سلول های جدید را دارد، در حالی که اسید فولیک به مبارزه با سموم محیطی که می توانند پوست شما را خسته یا پیری زودرس نشان دهند، کمک می کند. در ترکیب، این اجزا ممکن است به پوست شما کمک کنند سفت‌تر و سالم‌تر به نظر برسد.

4. آلرژی را تسکین می دهد

اثر خنک کنندگی و ضد التهابی خیار ممکن است به کاهش درد، قرمزی و تحریک ناشی از آفتاب سوختگی، نیش حشرات و بثورات کمک کند.

5. زمینه را برای هیدراتاسیون فراهم می کند

خیار 96 درصد آب است. در حالی که آب به تنهایی برای مرطوب کردن پوست شما کافی نیست، آب خیار را می توان به راحتی با سایر مواد مرطوب کننده مانند عسل یا آلوئه ورا مخلوط کرد تا پوست شما را مرطوب و تسکین دهد.

6. رنگ پوست را یکدست می کند

خیار به طور طبیعی پوست را روشن و شفاف می کند و باعث طراوت و شادابی پوست می شود. راز آن در ترکیبات مفید خیار مانند ویتامین C، اسید فولیک، اسید کافئیک و مواد قابض طبیعی نهفته است. این ترکیبات طبیعی به کاهش پف و سیاهی دور چشم کمک می‌کنند و در عین حال رنگدانه‌های اضافی را که باعث ناهمواری پوست می‌شود، کاهش می‌دهند.

توضیح خوب دیگر برای اینکه چرا خیار می تواند رنگ پوست را یکنواخت کند، به دلیل توانایی آنها در کاهش تحریک پوست است. از آنجایی که بسیاری از تغییر رنگ‌ها در صورت ما به دلیل قرمزی و تورم پوست ایجاد می‌شود، تصور می‌شود که از بین بردن این التهاب از طریق اثرات خنک‌کننده خیار به طور موفقیت‌آمیزی باعث یکنواختی و درخشش طبیعی می‌شود.

7. با علائم پیری مبارزه می کند

خیار یک راز قدیمی برای مبارزه با روند پیری است.خیار نه تنها در کاهش علائم پیری مانند چین و چروک و لکه های پیری مفید هستند، بلکه پوست را هیدراته می کنند تا صاف و جوان به نظر برسد. همه اینها به لطف ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است که در این میوه وجود دارد. همچنین ویتامین A که به محافظت در برابر آسیب خورشید کمک می کند، ویتامین B که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند و ویتامین K که بهبود زخم را تسهیل می کند در خیار وجود دارد.

از این نظر، خیار نه تنها آبرسانی طراوت بخش است، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A، اسید فولیک و فیبر است که می تواند به مبارزه با علائم پیری و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. کلاژن و الاستین که به پوست خاصیت ارتجاعی و ساختاری می بخشد، هر دو توسط ویتامین C ایجاد می شوند – آنتی اکسیدان قوی دیگری که در خیار یافت می شود، به این معنی که این میوه ها می توانند تولید الاستین و کلاژن را افزایش دهد.

خیار یخ زده

8. در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند و آفتاب سوختگی را تسکین می دهد

آفتاب سوختگی در تابستان بسیار شایع است. چه به سمت ساحل بروید یا فقط یک روز را در حیاط خلوت خود بگذرانید، محافظت از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش مهم است! خوشبختانه، طبیعت منبع شگفت انگیزی را در اختیار ما قرار داده است تا در مبارزه با آسیب های خورشید به ما کمک کند: خیار!

یکی از بهترین فواید خیار برای پوست، این است که سرشار از ویتامین های A، B1 و C، که از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند. آنها نه تنها به لطف کافئیک و اسید اسکوربیک که می توانند به کاهش تحریک پوست کمک کنند، دارای خواص خنک کنندگی طبیعی هستند، بلکه حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که از سلول ها در برابر آسیب های بیشتر ناشی از رادیکال های آزاد مرتبط با اشعه UV محافظت می کنند.

چگونه می توان از فواید خیار یخ زده برای پوست بهره برد؟

برای بهترین نتیجه، همیشه قبل از استفاده از ماسک، پوست خود را کاملاً تمیز کنید و مطمئن شوید که تمام آرایش را پاک کرده اید.

هنگام استفاده از ماسک صورت خیار، ماسک را به آرامی با حرکات دایره ای کوچک روی پوست خود ماساژ دهید. این حرکت به مواد کمک می کند تا به منافذ شما نفوذ کنند. همچنین جریان خون را در سطح پوست شما تحریک می کند.

اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست شما بماند سپس با آب ولرم یا سرد بشویید. از آب گرم استفاده نکنید این موضوع می تواند پوست شما را تحریک و خشک کند.

بیش از دو یا سه بار در هفته از ماسک صورت استفاده نکنید. استفاده بیش از حد می تواند پوست شما را تحریک کند یا تعادل طبیعی روغن ها را مختل کند.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه

آدرس مطب

تهران -خ ظفر شرقی -روبروی بیمارستان علی اصغر پ238

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب