مراقبت از پوست در سنین بالا

مراقبت از پوست در سنین بالا

فرم مشاوره رایگان

پیری یکی از طبیعی ترین چیزها در جهان است. و در حالی که افزایش سن سبب پختگی فکر و عمل می شود اما مردم همچنان دوست دارند پوستشان به همان اندازه که احساس می کنند، جوان به نظر برسد.

در طول سال ها، عوامل مختلفی بر وضعیت پوست ما تأثیر می گذارد: سبک زندگی، رژیم غذایی، وراثت، قرار گرفتن در معرض عناصر، عادات شخصی، حتی وضعیت خواب. تا زمانی که به دهه 70 سالگی خود برسید.

در این مقاله، ما به کارهای ساده ای می پردازیم که می توانید انجام دهید تا بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید.

مراقبت از پوست در سنین بالا

آنچه باید در مورد پیری پوست بدانید

بسیاری از مردم به پوست خود به عنوان یک عضو محافظ فکر نمی کنند. اما محافظت یکی از مهمترین وظایف پوست شما، بزرگترین عضو بدن انسان است. همراه با ساختارهای زیرین آن (اعصاب، رگ های خونی، فولیکول های مو، غدد چربی و عرق)، عملکردهای مهمی مانند تنظیم حرارت و حس را نیز انجام می دهد.

با بلوغ، گردش سلولی پوست کاهش می یابد و سد دفاعی طبیعی ضعیف تر می شود. تولید کلاژن و الاستین کند می شود و غدد موجود در درم توانایی خود را برای مرطوب کردن موثر پوست از دست می دهند.

در نتیجه، در طول سال های آخر زندگی، مشاهده تغییرات زیر در پوست غیر معمول نیست:

توصیه هایی برای مراقبت از پوست در سنین بالا

1. پوست حساس خود را به آرامی بشویید.

پوست بالغ با تولید کمی روغن طبیعی بسیار خشک است. با تمیز کردن ملایم و کم از خشک شدن بیشتر آن جلوگیری کنید. شستن یک بار در روز خوب است. همچنین به جای صابون های تند و محصولات حاوی الکل از پاک کننده های ملایم استفاده کنید. اگر آرایش می کنید، برای پاک کردن آن از یک پاک کننده روغنی استفاده کنید.

نکته: هنگام شستشو به جای آب داغ از آب گرم استفاده کنید و از حمام کردن یا دوش گرفتن زیاد خودداری کنید. اگر به استراحت در حمام علاقه دارید، از روغن های حمام خودداری کنید زیرا باعث لغزنده شدن وان می شود و خطر افتادن را افزایش می دهد.

2. پوست خود را روزانه مرطوب کنید

بهترین مرطوب کننده ها دارای ترکیبی از نرم کننده ها و اسیدهای چرب هستند که لیپیدهای پوست را تقلید می کنند. ایده این است که یک مرطوب کننده انسدادی را انتخاب کنید تا سدی ایجاد کنید که هیدراتاسیون را مسدود کرده و از هدر رفتن آب جلوگیری کند.

نکته: مرطوب کننده صورت را با حرکت رو به بالا بمالید و هرگز به سمت پایین نروید. پوست را بلافاصله بعد از حمام با یک مرطوب کننده با کیفیت مرطوب کنید تا رطوبت آن حفظ شود.

بیشتر بدانید:معرفی ویتامین های مفید برای مو

پوست خود را روزانه مرطوب کنید

3.کرم ضد آفتاب

یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر را روی صورت و پوست در معرض قرار دهید. هنگام بیرون از منزل به دنبال سایه باشید، به یاد داشته باشید که پرتوهای خورشید بین ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر قوی ترین است.
با استفاده از عینک آفتابی که 100 درصد اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند، هر زمان که در فضای باز و در نور روز هستید از چشمان خود محافظت کنید. آنها همچنین به جلوگیری از انحراف چشم که می تواند به پای کلاغی کمک کند، کمک می کند.
نکته: از کرم ضد آفتاب زیر آرایش استفاده کنید، حتی آرایشی که ادعا می کند حاوی SPF است. اکثر مردم به اندازه کافی از ضدآفتاب استفاده نمی کنند تا سطح محافظتی که تبلیغ می شود داشته باشند. لایه بندی بهتر است!

4. آنتی اکسیدان های مفید را بخورید

اگر پوستی درخشان می خواهید، ضرب المثل قدیمی «شما همان چیزی هستید که می خورید» هرگز صادق نبوده است. مصرف یک رژیم غذایی متعادل که سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ضروری است، نقش مهمی در سلامت پوست ما دارد.

نکته: سبزیجات سبز، انواع توت ها، خربزه، آووکادو، گردو و ماهی های روغنی مانند سالمون را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غذاها بخشی از یک رژیم غذایی مغذی هستند که می توانند به حفظ یکپارچگی پوست با افزایش سن کمک کنند.

5. هیدراته بمانید

افزایش مصرف آب تأثیر مثبتی بر ظاهر پوست داشته و به حفظ سطح هیدراتاسیون پوست کمک می کند.

نکته: قدرت آب و اثرات مثبتی که هیدراته ماندن می تواند بر پوست و سلامت کلی شما داشته باشد را دست کم نگیرید. نوشیدن آب بیشتر به سالمندان کمک می کند تا از کم آبی بدن جلوگیری کنند.

6. روال مراقبت از پوست خود را ساده و ثابت نگه دارید

متخصصان پوست توصیه می کنند که روال های مراقبت از پوست را ساده نگه دارید. شستشوی بیش از حد، لایه برداری بیش از حد، و استفاده بیش از حد از محصولات می تواند منجر به تحریک شود.

نکته: یک قانون سرانگشتی خوب این است که به سه محصول ساده پایبند باشید که تفاوت ایجاد می کنند: یک ضد آفتاب، یک پاک کننده و یک مرطوب کننده.

7. شاد بودن و داشتن روحیه خوب

پوست خوب از درون شروع می شود. مهم نیست چقدر برای درمان های ضد پیری هزینه می کنید، اگر مراقب سلامتی خود نباشید، می تواند در پوست شما ظاهر شود. یک سبک زندگی سالم را حفظ کنید، اطراف خود را با افرادی که دوستشان دارید محاصره کنید و کارهایی را انجام دهید که باعث شادی شما می شود.

شاد بودن

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵