فرق فیلر با ژل

فرق فیلر با ژل چیست؟

فرم مشاوره رایگان

به طور کلی فرق فیلر با ژل جزئی است و گاهی این دو واژه بجای هم نیز استفاده می شوند. در یک تعریف کلی ژل ها نوعی پرکننده پوست هستند. همه انواع پرکننده های پوستی ژل محسوب نمی شوند. در واقع پرکننده های نیمه دائمی و دائمی از انواع ژل ها هستند.

لازم به ذکر است که معمولاً ژل ها به دلیل عوارض جانبی استفاده نمی شوند. تزریق فیلر ظاهر طبیعی تری نسبت به تزریق ژل ایجاد می کند. به همه این دلایل، تزریق فیلر این روزها طرفداران بیشتری دارد. تزریق فیلرها موقت است. زیرا فیلرها معمولاً از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند، ماده‌ای که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. استفاده از این ماده برای زیبایی و آبرسانی بسیار مفید است.

فرق فیلر با ژل

ژل های تزریقی چیست؟

مواد ژل مانند، که به عنوان پرکننده های پوستی شناخته می شوند، به زیر پوست تزریق می شوند تا حجم از دست رفته، خطوط ، چین و چروک ها را بهبود ببخشند. تزریق فیلرهای پوستی با پاک کردن ریتیدهای پوست یا بازگرداندن کاهش حجم صورت یا هر دو، نتایج زیبایی مطلوبی به همراه دارد.

سالانه بیش از یک میلیون مرد و زن این روش محبوب جوانسازی صورت را انتخاب می کنند که می تواند یک روش مقرون به صرفه برای جوانتر به نظر رسیدن بدون جراحی یا استراحت باشد.

نتایج حاصل از تزریق ژل و فیلر چقدر است؟

ماندگاری نتایج تزریق ژل به نوع محصول، ناحیه تحت درمان و البته اثربخشی بدن بیمار بستگی دارد. هر چه تزریق عمیق تر و ژل ضخیم تر باشد، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود. البته این قانون همیشه درست نیست. برای حفظ نتایج، بهتر است درمان را چندین بار تکرار کنید.

در صورت لزوم، پزشک متخصص می تواند مقدار و روش تزریق را تغییر دهد تا به نتایج بهتر و ماندگارتری دست یابد. ژل های مبتنی بر اسید هیالورونیک ماندگاری کوتاه تری دارند و به همین دلیل معمولاً این ژل برای بیمارانی که برای اولین بار از این روش زیبایی استفاده می کنند توصیه می شود. اثر این ژل ها بین 6 تا 18 ماهگی از بین می رود. اثر تزریق لب کوتاهتر از خط خنده است.

برخی از فیلرها دوام بیشتری دارند، اما استفاده از آنها محدود به مناطق خاصی مانند گونه ها است. همچنین ژل های مصنوعی ماندگاری بیشتری دارند زیرا بدن این ژل ها را جذب نمی کند. بنابراین این نوع ژل برای بیمارانی که از درمان و نتایج آن راضی و مطمئن هستند انتخاب خوبی است.

در هر صورت باید بدانید که نتیجه تزریق این نوع ژل تا چندین سال روی صورت شما باقی می ماند پس حتما یک متخصص مجرب را برای این کار انتخاب کنید که سبک کاری او را می پسندید.

تزریق ژل برای چه قسمت های از صورت استفاده می شود

  • چین های صورت
  • خطوط عمودی صاف
  •  چین و چروک های چانه
  •  شیارهای صاف ابرو، پای کلاغی، خطوط اخم
  • زیر چشم ها
  •  خطوط ماریونت
  •  جای آکنه
  •  گونه ها
  •  لب ها
  •  دست ها برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله ی تزریق ژل پشت دست را مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله ی تزریق ژل را مطالعه کنید.

تزریق فیلر خطوط پنجه کلاغی

خطرات تزریق چربی و ژل

عوارض اولیه در طی چند روز یا چند هفته پس از تزریق رخ می دهد و از نظر بالینی شامل کبودی، تورم، حساسیت مفرط، تشکیل برآمدگی در ناحیه تزریق ظاهر می شود. آنها به دلیل تزریق بیش از حد یا توزیع نادرست فیلر هستند یا به دلیل عفونت ایجاد می شوند. برای اینکه از عوارض احتمالی جلوگیری کنید مهم است تزریق را در یک محیط استریل و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید.

عوارض طولانی مدت مربوط به خود فیلر تزریقی و تاخیر در پاسخ میزبان است. این عوارض شامل  عفونت مانند تشکیل آبسه، جابه جایی فیلر، تغییر شکل  و اسکار، نکروز و زخم بافتی و تغییر رنگ مداوم است.

 مشاوره ژل های تزریقی

تزریق فیلر پوستی یک روش غیر جراحی است و معمولاً در طی یک ویزیت مطب  انجام می شود. درمان اولیه شما با یک مشاوره آغاز می شود و در طی آن شما با جراح زیبایی خود ملاقات می کنید تا نگرانی ها و اهداف خود را در میان بگذارید.
در طول مشاوره، جراح زیبایی منطقه مورد نظر شما را ارزیابی می کند و سابقه پزشکی شما را بررسی می کند. در حالی که خطرات مرتبط با پرکننده های پوستی حداقل است، شما باید سابقه پزشکی خود را قبل از درمان به طور کامل افشا کنید، زیرا برخی از آلرژی ها، شرایط پوستی و عصبی، یا داروها می توانند ایمنی یا نتایج شما را به خطر بیندازند. به عنوان مثال، اگر از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن) یا رقیق‌کننده‌های خون استفاده کرده‌اید، باید به جراح زیبایی خود اطلاع دهید تا احتمال کبودی افزایش یابد.

درست قبل از درمان واقعی، ناحیه تمیز می شود و ممکن است به شما یک بی حس کننده موضعی داده شود تا قبل از تزریق، ناحیه را بی حس کند. بسیاری از محصولات پرکننده همچنین حاوی لیدوکائین هستند، یک بی حس کننده خفیف، که برای به حداقل رساندن ناراحتی در طول و بعد از درمان شما در نظر گرفته شده است. سپس پزشک شما مقدار دقیقی از فیلر را به صورت استراتژیک زیر پوست تزریق می کند.

بسته به محصول و نواحی تحت درمان، باید بتوانید بلافاصله پس از تزریق فیلر متوجه نتایج شوید. برخی از بیماران کبودی و تورم خفیف را تجربه می‌کنند، اما این موارد موقتی هستند و باید طی روزهای بعد از درمان فروکش کنند. شما می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی خود بازگردید، اما پزشک زیبایی شما ممکن است از شما بخواهد که یک روز را از ورزش یا سایر فعالیت های شدید استراحت کنید.

نتایج چه مدت ماندگاری دارند؟

مدت زمان ماندگاری اثر پرکننده های پوستی به محصول، ناحیه درمان و بیمار بستگی دارد. به طور کلی، هر چه محصول متراکم تر باشد و عمیق تر تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت، اگرچه این قانون سخت و سریعی نیست. برای حفظ نتایج، جراح زیبایی شما به سادگی درمان را تکرار می کند و مقدار و تکنیک های لازم را برای اطمینان از نتایج بهینه تنظیم می کند.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵