آموزش ماساژ صورت

آموزش ماساژ صورت برای از بین بردن چروک

فرم مشاوره رایگان

ماساژ صورت یک روش طبیعی و موثر برای بهبود سلامت و ظاهر پوست است، و انجام مداوم آن می‌تواند به جلوگیری از ظهور چین و چروک کمک کند. در این مقاله ما قصد داریم روش های اصولی و موثر ماساژ صورت را توضیح دهیم و به آموزش ماساژ صورت برای از بین بردن چین و چروک بپردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آموزش ماساژ صورت

اهمیت ماساژ صورت

ماساژ صورت فواید متفاوتی را برای پوست به ارمغان می آورد و از این رو حائز اهمیت در زیر به بررسی تاثیرات ماساژ صورت بر پوست می پردازیم تا از اهمیت آن بیشتر مطلع شوید:

1-افزایش گردش خون: ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در مناطق مختلف پوست می‌شود. این افزایش گردش خون باعث بهبود تامین مواد غذایی و اکسیژن به سلول‌های پوست می‌شود، که در نتیجه موجب جلوگیری از خشکی و پیری زودرس پوست می‌شود.

2-تحریک تولید کلاژن و الاستین: ماساژ صورت می‌تواند فعالیت سلول‌های پوستی را افزایش داده و تحریک کلاژن و الاستین، دو پروتئین مهم در حفظ سلامت و انعطاف پوست، را تقویت کند. این اقدام می‌تواند باعث کاهش ظاهر چین و چروک‌های پوستی شود.

3-کاهش تنش و استرس: ماساژ صورت می‌تواند به کاهش تنش و استرس کمک کند. استرس و تنش می‌توانند باعث افزایش خطوط و چروک‌های پوست شوند، بنابراین ماساژ به عنوان یک روش آرام‌بخش و رهایی از استرس می‌تواند در جلوگیری از چین و چروک مؤثر باشد.

4-تقویت عضلات صورت: ماساژ صورت می‌تواند به تقویت و تسهیل حرکات عضلات صورت کمک کند. این کار باعث جلوگیری از افتادگی عضلات و ایجاد سطحی برتر از پوست می‌شود.

5-تسهیل جذب محصولات مراقبتی: ماساژ صورت می‌تواند باعث افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست مثل کرم‌ها و روغن‌ها شود. این می‌تواند به پوست کمک کند تا بهترین نتایج از محصولات مراقبتی برداشت کند.

آموزش ماساژ صورت در قسمت های مختلف صورت

قبل از اینکه به آموزش ماساژ برای قسمت های مختلف صورت بپردازیم باید توجه داشته باشید که قبل از انجام ماساژ صورت باید از روغن‌های مرطوب‌کننده یا کرم‌های مخصوص ماساژ استفاده کنید. در طول ماساژ باید با اعمال فشار ملایم به محدوده چین و چروک‌ها باعث از بین رفتن و باز شدن آن ها شوید. به هیچ وجه پوست خود را در هیچ ناحیه ی با شدت نکشید و همواره با انجام حرکات گردشی و آرام بر روی صورت برای ماساژ آن اقدام کنید.

یکی از مهمترین نکات برای آموزش ماساژ صورت این است که ماساژ را به صورت منظم انجام دهید تا نتایج بهتر و پایدارتری برای جلوگیری از چین و چروک حاصل شود.

آموزش ماساژ صورت قسمت گونه و خط خنده

دست‌ها و صورت خود را با آب گرم بشویید تا پوست نرم و آماده به جذب  رطوبت شود. از یک کرم یا روغن مرطوب‌کننده برای ماساژ استفاده کنید.

با انگشت اشاره و وسط خود در هر دو دست، یک شکل “V” ایجاد کنید. باید توجه کنید که دست ها روی دهانتان صاف و لب‌هایتان را کنار هم قرار میدهد. انگشت اشاره شما بالای لب بالا قرار می گیرد و انگشت وسط شما زیر لب پایینی شما قرار می گیرد. این ماشاژ سبب می شود که خطوط این ناحیه نرم شود  و به آرام شدن قسمت پایین صورت شما کمک می کند.با استفاده از انگشتان ناحیه داخلی دست، فشار را به آرامی افزایش دهید و با حرکات نرم، خطوط خنده را تا ناحیه ی خارج از چشم و انتهای گونه ماساژ دهید. به مدت 1-2 دقیقه در هر ناحیه ماساژ انجام دهید. بعد از این مدت ماساژ را به آرامی به پایان برسانید و صورت خود را با آب سرد بشویید تا پوست تازه‌تر شود.

همچنین برای از بین رفتن خط خنده می توانید از روش تزریق ژل خط خنده استفاده کنید.

روش ماساژ گونه و خط خنده

 

 

آموزش ماساژ صورت قسمت پیشانی

برای ماساژ ناحیه ی پیشانی باید از وسط بین ابروها شروع به ماساژ کرده و به سمت خارج از چشم‌ها حرکت کنید. با حرکات ملایم و دایره‌ای، پوست اطراف چشم‌ها را ماساژ دهید.

ماساژ ناحیه ی پیشانی به صورت تخصصی تر شامل سه مرحله ی زیر است:

حرکات بالا: سه بار با دست هایتان از وسط پیشانی به سمت بالا حرکت کنید. این حرکت به افزایش گردش خون و تسهیل در جذب رطوبت در پوست کمک می‌کند.

حرکات به سمت خارج: سپس از وسط پیشانی شروع به ماساژ به سمت خارج و بیرون کنید. این حرکت باعث تحریک عضلات و افزایش انعطاف پوست می‌شود.

ماساژ افقی: با استفاده از انگشتان، سه بار به صورت افقی در امتداد خطوط پیشانی این ناحیه را ماساژ دهید. این حرکت به تقویت عضلات و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

حرکات به سمت ابروها: از ابروها شروع به ماساژ کرده و در امتداد آن ها  حرکت کنید. این حرکت به آرام‌سازی ناحیه پیشانی و گردش خون در این ناحیه کمک می‌کند.

همچنین برای از بین رفتن خطوط پیشانی می توانید از روش تزریق بوتاکس استفاده کنید.

ماساژ پیشانی

آموزش ماساژ صورت قسمت چانه و غبغب

ماساژ چانه: با استفاده از انگشتان خود، از وسط چانه شروع به ماساژ کنید. حرکات دایره‌ای و ملایم را در این منطقه انجام دهید و به تدریج به سمت گونه‌ها حرکت کنید. فشار را طوری تنظیم کنید که آرام و راحت باشد.

ماساژ غبغب: از وسط غبغب شروع به ماساژ کرده و به سمت گوش‌ها حرکت کنید. حرکات دایره‌ای و فشار ملایم را در این ناحیه ادامه دهید.

حرکات بالا: با انگشتان خود، از وسط چانه به سمت بالا حرکت کنید. این حرکت به تقویت عضلات چانه و تسهیل گردش خون در این ناحیه کمک می‌کند.

حرکات افقی در غبغب: از انگشتان خود برای انجام حرکات افقی در ناحیه غبغب استفاده کنید. این حرکت به افزایش انعطاف پوست و کاهش تنش کمک می کند.

ماساژ چانه و غبغب

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه

آدرس مطب

تهران -خ ظفر شرقی -روبروی بیمارستان علی اصغر پ238

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب