برطرف کردن سیاهی دور چشم

برطرف کردن سیاهی دور چشم

فرم مشاوره رایگان

افزایش سن، ژنتیک، خستگی و موارد دیگر همگی می توانند باعث سیاهی زیر چشم شوند. سیاهی درو چشم معمولاً نشانه ای از یک مشکل پزشکی نیستند. اگرچه سیاهی دور چشم معمولاً دلیلی برای نگرانی ندارد اما ظاهر و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار میدهد، بنابراین برطرف کردن سیاهی دور چشم اهمیت دارد. درمان ها از درمان های خانگی مانند کمپرس سرد تا روش های پزشکی مانند لیزر درمانی را شامل می شود.

حلقه های سیاه زیر چشم شما چیست؟

حلقه های تیره زیر چشم به این معنی است که ناحیه پوست زیر چشم شما تیره به نظر می رسد. این ناحیه بسته به رنگ طبیعی پوست شما ممکن است به صورت سایه های آبی، بنفش، قهوه ای یا سیاه ظاهر شود. حلقه های تیره زیر چشم ممکن است شما را خسته یا مسن تر از آنچه هستید، نشان دهد.

سیاهی زیر چشم دلایل زیادی دارد، خوشبختانه سیاهی درو چشم علامت یک مشکل پزشکی نیستند. حلقه های تیره زیر چشم معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. اما برطرف کردن سیاهی دور چشم باعث بیشتر شدن زیبایی شما می شود.

سیاهی درو چشم برای چه کسانی ایجاد می شود؟

حلقه های سیاه زیر چشم افراد را در هر سنی، نژاد و جنس تحت تاثیر قرار می دهد. همه انواع پوست می توانند حالت های مختلفی از حلقه های تیره را نیز نشان دهند. حلقه‌های سیاه زیر چشم در گروه‌های خاصی از افراد شایع‌تر است. این گروه ها عبارتند از:

  • افراد مسن.
  • افرادی که سابقه خانوادگی سیاهی زیر چشم دارند.
  • افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند.

علت سیاهی زیر چشم چیست؟

سیاهی زیر چشم ممکن است به دلایل زیادی ایجاد شود. یکی از شایع ترین دلایل سیاهی دور چشم پیری است. با افزایش سن، پوست زیر چشم شما شروع به شل شدن و نازک شدن می‌کند، بنابراین رگ‌های خونی زیر پوست شما بیشتر نمایان می‌شوند.

این می تواند ظاهر زیر چشم شما را تیره کند. همچنین ممکن است نواحی توخالی به نام پارگی ایجاد شود. فرورفتگی های اشک باعث ایجاد سایه هایی می شود که ظاهر پف کرده چشم را افزایش می دهد.

روش های خانگی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم

سایر دلایل سیاهی زیر چشم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ژنتیک: مطالعات نشان داده است که سیاهی زیر چشم ممکن است در خانواده ایجاد شود.
درماتیت: اگزما و درماتیت تماسی می توانند باعث گشاد شدن عروق خونی زیر چشم شوند و از طریق پوست خود را نشان دهند.
مالیدن چشم ها: مالیدن و خاراندن چشم ها می تواند باعث تورم زیر چشم و شکستن رگ های خونی شود.
کمبود خواب: عادات بد خوابیدن باعث می شود پوست زیر چشم شما رنگ پریده به نظر برسد. رگ های خونی شما به راحتی می توانند از طریق پوست شما نمایان شوند.
هایپرپیگمانتاسیون: قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بدن شما را تحریک می کند تا ملانین بیشتری بسازد. ملانین ماده ای (رنگدانه) است که به پوست شما رنگ می دهد.
کم آبی: پوست زیر چشمان شما زمانی که به اندازه کافی آب ننوشید می تواند کدر به نظر برسد.
عوامل سبک زندگی: عوامل دیگری مانند استرس، مصرف بیش از حد الکل و سیگار کشیدن می توانند باعث سیاهی زیر چشم شوند.

روش خانگی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا از شر سیاهی زیر چشم خلاص شوید. درمان های خانگی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سعی کنید هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید تا از ایجاد سایه در اطراف چشم جلوگیری کنید.
از بالش های بیشتری استفاده کنید: برای جلوگیری از جمع شدن مایعات زیر چشم در شب، سر خود را با چند بالش اضافی بالا ببرید. این ممکن است به پف کردگی کمک کند.
کمپرس سرد: برای کمک به کوچک شدن رگ های خونی گشاد شده، قاشق های سرد را روی چشمان خود قرار دهید. این می تواند پف پلک و ظاهر سیاهی را کاهش دهد.
خیار: برش های خیار را روی چشمان خود قرار دهید. خیار می تواند به پف کردگی کمک کند زیرا خیار سرشار از آب و ویتامین C است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم، فواید خیار یخ زده برای پوست را بخوانید.
چای کیسه ای: چای کیسه ای سرد را زیر چشم خود قرار دهید. این کار می تواند گردش خون را افزایش دهد زیرا چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است.
صورت: ماساژ صورت شامل ماساژ دور چشم می تواند به بهبود گردش خون کمک کند.
آرایش: از کانسیلر زیر چشم و زیر چشم استفاده کنید تا رنگ پوستتان را با هم ترکیب کنید تا حلقه های تیره شما را بپوشاند.

روش های خانگی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم

تزریق ژل

تزرزیق ژل می تواند، سیاهی دور چشم را برطرف کند. ژل فضای گود دور چشم را پر می کند، بنابراین تزریق ژل یک راهکار موثر برای از بین بردن گودی دور چشم نیز هست.

روش های کلینکی برای رفع سیاهی دور چشم

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵