خواص پوست موز برای پوست

خواص پوست موز برای پوست

فرم مشاوره رایگان

قبل از اینکه پوست موز را دور بریزید، به شگفتی هایی فکر کنید که می تواند به پوست شما ببخشد. خواص پوست موز برای پوست شما بسیار است ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و تاثیر پوست موز بر پوست شما بپردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اکثر مردم بدون فکر کردن پوست موز را در زباله می اندازند. اما آیا می دانستید که پوست موز حاوی مواد مغذی و فیتونوترینت هایی است که برای پوست بسیار مفید است و می تواند بسیاری از بیماری های پوستی را درمان کند.

خواص پوست موز برای پوست

خواص پوست موز برای پوست

مانند میوه، پوست موز نیز دارای خواص زیادی است که برای سلامت پوست مفید است.  پوست موز منبع غنی از خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند فواید متعددی مانند محافظت در برابر آسیب های خورشید و رادیکال های آزاد برای پوست شما داشته باشد. این همه چیز نیست، همچنین پوست موز می تواند پوست شما را روشن می کند، تحریک را آرام می کند و حتی خطوط ریز را صاف می کند.

خواص پوست موز برای پوست به همین جا محدود نمی شود بلکه منبع غنی از اسیدهای چرب است که می تواند مشکلاتی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان کند. علاوه بر این، سرشار از پتاسیم و رطوبت است که به آبرسانی پوست خشک و نرمی و لطافت آن کمک می کند. جالب است بدانید که پوست موز سرشار از مواد مغذی زیادی مانند ویتامین A، روی و منگنز است که خواص ضد التهاب دارند.

روش های بهره گیری از خواص پوست موز برای پوست

در اینجا 4 روش برای استفاده از پوست موز برای داشتن پوستی درخشان و سالم آورده شده است

1. مالیدن پوست موز

این ساده ترین راه برای استفاده از پوست موز برای پوست است. به این ترتیب می تواند به کاهش چین و چروک، پف روی پوست، خشکی پوست کمک کنید و از جوش های بعدی جلوگیری کنید.

بیشتر بدانید: رژیم رد کارپت

مالیدن پوست موز روی پوست

 

2- ماسک پوست موز و عسل

برای درست کردن این ماسک پرفایده و بهره گیری از خواص سلامتی آن برای پوست به ترتیب زیر عمل کنید:

مرحله 1: نصف پوست موز را بردارید و آن را به قطعات ریز خرد کنید و همین کار را با کل پوست انجام دهید.

مرحله 2: پوست موز را با کمک همزن خرد کنید و دو تکه موز را به آن اضافه کنید و به گونه ای هم بزنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود.

مرحله 3: یک قاشق چایخوری عسل و کشک را به آن اضافه کنید. معجون را خوب هم بزنید. همچنین می توانید مقداری گلاب به این ماسک صورت اضافه کنید تا تبدیل به خمیر شود.

مرحله 4: خمیر را به ناحیه صورت و گردن خود بمالید.

مرحله 5: اجازه دهید چند دقیقه خشک شود و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

3- استفاده از پوست موز به عنوان اسکراب

استفاده از اسکراب حداقل یک بار در هفته برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است، زیرا به لایه برداری پوست کمک می کند و در عین حال از خشکی آن جلوگیری می کند. پوست موز با زردچوبه یک اسکراب فوق العاده موثر را تشکیل می دهد. از یک طرف، پوست موز دارای مقادیر زیادی ریز مغذی مانند پروتئین، فیبر، منیزیم و پتاسیم است که می تواند پوست شما را تغذیه و انعطاف پذیر نگه دارد. در حالی که از طرف دیگر، زردچوبه به کاهش برنزه شدن، مبارزه با آکنه، روشن کردن حلقه های تیره و پاک کردن پوست مرده کمک می کند.

4.  از بین بردن لکه های زیر چشم با پوست موز

پوست موز می تواند به عنوان ابزاری عمل کند که خنکی و طراوت بسیار برای ناحیه زیر چشم ایجاد کند. در واقع، محتوای آنتی اکسیدان و ویتامین C موجود در پوست موز می تواند به کاهش چین و چروک کمک کند و پوست را درخشان کند.

فواید سلامتی موز و پوست آن برای بدن

هم موز و هم پوست موز ممکن است بسته به میزان رسیده بودن فواید سلامتی متفاوتی داشته باشند. موز نارس و سبز ممکن است در درمان مشکلات گوارشی موثرتر باشد، در حالی که موز رسیده و سیاه شده نشان داده شده است که به گلبول های سفید خون در مبارزه با بیماری و عفونت کمک می کند.

1-تسکین افسردگی

سطوح بالای تریپتوفان موجود در موز، همراه با ویتامین B6 موجود در پوست موز، می تواند به تسکین برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند. تریپتوفان با تجزیه شدن به سروتونین تبدیل می شود که می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. ویتامین B6 می تواند به بهبود خواب کمک کند، و تاثیرات مثبتی بر خلق و خوی شما داشته باشد.

2-سلامت دستگاه گوارش

پوست موز غنی از فیبر می تواند به تنظیم سیستم گوارشی کمک کند و یبوست و اسهال را کاهش دهد. این می تواند یکی از مزایای مهم پوست موز برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر باشد.

3-بینایی بهتر

ویتامین A می تواند به قوت و سلامت چشمان شما کمک کند. این ویتامین هم در موز و هم در پوست موز به وفور یافت می شود.

4-ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

پوست موز مملو از پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد سرطان زا در بدن شما مبارزه می کند. خوردن بیشتر پوست موز، به خصوص پوست سبز و نارس، می تواند سطح آنتی اکسیدان شما را افزایش دهد و در کاهش خطر ابتلا به سرطان نقش داشته باشد.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه

آدرس مطب

تهران -خ ظفر شرقی -روبروی بیمارستان علی اصغر پ238

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب