مزوژل آبرسان پوست

مزوژل آبرسان پوست

فرم مشاوره رایگان

مزوژل آبرسان پوست، یک روش جوانسازی پوست است. مواد به کار رفته در ساختار 15% اسید هیالورونیک می باشد. در کنار مواد مزو جوان کننده مانند انواع ویتامین ها و مواد معدنی و گیاهی، فاکتورهای رشد بافت، کوآنزیم Q10، سنتلا و … می توان به همه آنها اشاره کرد که باعث ایجاد و ساخت کلاژن و افزایش خون رسانی می شوند. به بافت ها و اندام ها. مزوژل جوانسازی حاوی 14 ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان برای تقویت و ترمیم پوست است. مزوژل حاوی بسیاری از ویتامین ها و اسید هیالورونیک با چگالی و استحکام بالا است اما این مواد دارای حجم و پرکننده هستند. این ژل ها شبیه ترکیبات مزو هستند و به صورت زیر جلدی تزریق می شوند و در نهایت چین و چروک و خطوط صورت را از بین می برند و پوست صورت و گردن را جوان می کنند.

پیشنهاد مطالعه: روش های آبرسانی پوست

مزوژل آبرسان پوست

زمان ماندگاری و زمان تزریق ژل مزوژل

مناسب ترین و بهترین زمان برای تزریق مزوژل، سه جلسه هر 30 روز یکبار است. تداوم تزریق مزوژل به این دلیل است که پوست با اسید هیالورونیک پر می شود و مزوژل باعث ایجاد و تولید کلاژن برای به تاخیر انداختن روند پیری پوست می شود. پس از این برنامه اولیه لازم است هر شش ماه یکبار تزریق را تجدید کنید. مدت، دوام، پایداری و طول عمر ژل مزوژل داخل بافت تقریباً شش ماه است.

کاربردهای مزوژل آبرسان پوست

یکی از ضروری ترین کاربردهای مزوژل پر کردن چین و چروک های عمیق پوست است. به عنوان مثال با استفاده از روش جوانسازی مزوژل می توان خطوط خنده یا خطوط عمیق پوستی در ناحیه اخم و اطراف چشم را به راحتی درمان کرد. برخی از افراد ممکن است گونه های نامتقارن یا بدشکل داشته باشند که چهره ای خسته یا بی حال ایجاد می کند. با استفاده از مزوژل می توان گونه های مناسب و خوش فرم را برای این افراد ایجاد کرد و در بیماران دارای افتادگی گونه با مزوتراپی می توان گونه ها را لیفت کرد. برای افرادی که صورت لاغری دارند، مزوگل می تواند با حجم دادن به گونه ها مشکل را حل کند.

کاربردهای جوانسازی مزوژل بر روی صورت

  • رفع چین و چروک و خطوط ریز صورت
  • چین و چروک دور چشم  و دهان
  • رفع خستگی و تیرگی پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • افزایش کیفیت کلی پوست
  • افزایش درخشندگی پوست

کاربردهای جوانسازی مزوژل بر روی بدن

  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • خطوط ریز روی گردن
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست پشت دست
  • از بین بردن برجستگی رگ ها و گودی های پشت دست
  • حل مشکلات مربوط به رنگ پوست که روی قفسه سینه دیده می شود
  • ترک خوردن پوست
  • درمان چاقی موضعی رفع سلولیت
  • از بین بردن لکه های تیره پوست
  • پیشگیری از ریزش مو
  • درمان جای جوش
  • رفع مشکل ظاهری بینی در افرادی که از جراحی بینی می ترسند

مزایای تزریق ژل مزوژل

مزایای تزریق مزوژل برای جوانسازی پوست باعث محبوبیت این روش شده است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرکننده های پوستی می توانند صاف و نازک باشند. بنابراین خواص نهایی کار یکنواخت است. پوست به دلیل تولید کلاژن و الاستین جدید شاداب تر و جوان تر می شود. جوانسازی پوست با تزریق مزوژل برای اکثر افراد و انواع پوست امکان پذیر و پاسخگو خواهد بود. از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک با شادابی و درخشندگی پوست درمان لکه.

پیشنهاد مطالعه: درمان خانگی عفونت گوش بزرگسالان

روش های جوانسازی پوست

موارد منع مصرف برای تزریق مزوژل

اگرچه تزریق مزوژل یک روش درمانی کم خطر است، اما استفاده از این روش در افراد زیر توصیه نمی شود. افراد مبتلا به بیماری های سرطانی بیماران دیابتی وابسته به انسولین افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا و اختلالات کبدی و کلیوی افراد مبتلا به بیماری های عفونی و بیماری های التهابی در ناحیه تزریق بیماران قلبی عروقی برای زنان باردار یا شیرده افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) بیش از 30 دارند افراد مبتلا به اختلالات تشنجی و لوپوس.

دستورالعمل قبل از درمان با مزوژل آبرسان

حداقل 24 ساعت قبل از شروع درمان و تزریق مزوژل به زیر چشم، نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید. الکل ممکن است خون را رقیق کرده و خطر کبودی را افزایش دهد.

در صورت امکان از دو هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون خودداری کنید.

داروها و مکمل هایی مانند آسپرین، ویتامین E، جینکو بیلوبا، جینسینگ، روغن ماهی و مکمل های امگا 3، ایبوپروفن، ناپروکسن و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی دارای خواص رقیق کنندگی خون هستند و می توانند خطرناک باشند.

نتیجه جوانسازی مزوژل چه زمانی قابل مشاهده است؟

نتیجه تزریق مزوژل معمولاً بلافاصله مشاهده می شود، اما نتیجه کلی بعد از 48 ساعت مشاهده می شود. نتیجه تزریق مزوژل به طور کلی بین 6 تا 9 ماه باقی می ماند و به تدریج ناپدید می شود. برای اینکه این نتایج جوانسازی مزوژل دوام بیشتری داشته باشند و پوست جوانتر و شاداب تر به نظر برسد، جوانسازی مزوژل باید تکرار شود. یک برنامه درمانی مزوژل شامل سه جلسه به مدت 2 تا 4 هفته است.

آیا مزوژل عوارضی دارد؟

مزوژل روشی قابل تحمل برای بیمار است و سوزن های استفاده شده در مزوژل دارای حداقل قطر بوده و زیاد به پوست نفوذ نمی کند. علاوه بر این، درد کمتری نسبت به سایر تزریقات دارند. گاهی برای کاهش درد از بی حس کننده های موضعی نیز استفاده می شود. به طور کلی، مزوژل یک درمان کم خطر است و به غیر از تورم، کبودی و قرمزی اولیه پس از تزریق، به ندرت ممکن است عوارض دیگری ایجاد شود. برخی از عوارض جانبی نادر تزریق مزوژل شامل عفونت، نکروز بافتی و ایجاد اسکار روی پوست است.

تفاوت مزوژل و مزوتراپی چیست؟

تفاوت مزوژل و مزوتراپی مربوط به غلظت بالای هیالورونیک اسید است که 15 درصد در مزوژل است. غلظت اسید هیالورونیک در مزوتراپی 1 تا 3 درصد است. غلظت بالای هیالورونیک اسید موجود در مزوژل جوان سازی باعث می شود که آب در فضای بین بافتی سلول ها بیشتر بماند و پوست پس از تزریق مزوژل ظاهر و جوان تر شود. اکثر پزشکان یا کلینیک زیبایی در Bearsden معتقدند مزوژل نوعی مزوتراپی است که باعث تولید کلاژن در پوست می شود.

آیا می توان از مزوژل در دوران بارداری یا شیردهی استفاده کرد؟

از آنجایی که تحقیقات کافی در مورد این موضوع انجام نشده است، بهتر است در دوران بارداری احتیاط کنید و از درمان با مزوژل خودداری کنید. به طور مشابه، در دوران شیردهی باید از این فرآیند اجتناب شود زیرا هنوز مشخص نیست که آیا مواد تشکیل دهنده مزوژل وارد شیر می شود یا خیر.

دستورالعمل بعد از درمان پس از تزریق مزوژل زیر چشم

توجه به موارد زیر ضروری است: از حرکت یا ماساژ قابل توجه در ناحیه تحت درمان خودداری کنید مگر اینکه پزشک دستور خاصی داده باشد. به مدت 24 ساعت از ورزش شدید خودداری کنید. به مدت 72 ساعت از آفتاب و گرما دوری کنید. برای جلوگیری از تورم بیش از حد از مصرف الکل یا نمک خودداری کنید. اگر تورم دارید، هر ساعت یک بار به مدت 15 دقیقه یک کمپرس خنک روی محل تزریق بگذارید. برای تسکین درد از قرص استامینوفن استفاده کنید. اگر دچار تورم شدید، رو به بالا بخوابید. اگر درد غیرعادی دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض تزریق مزوژل

چه کسانی نباید از مزوژل استفاده کنند؟

مزوژل جوانسازی برای زنان باردار و زنان شیرده و همچنین افرادی که در سه ماه اخیر تحت درمان آکنه و جوش قرار گرفته اند و یا سابقه بیماری های خودایمنی یا آلرژی های متعدد دارند توصیه نمی شود. پزشکان قبل از انجام این روش در مورد خطرات و موانع احتمالی صحبت خواهند کرد.

تفاوت بین مزوژل درمانی و تزریق ژل چیست؟

ژل های تزریقی سنتی برای افزایش حجم و بهبود ظاهر به زیر پوست تزریق می شوند. جوانسازی مزوژل زیبایی برای آبرسانی و بهبود کیفیت پوست به زیر پوست تزریق می شود و اثر لیفتینگ و برجسته کنندگی کمتری دارد.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه

آدرس مطب

تهران -خ ظفر شرقی -روبروی بیمارستان علی اصغر پ238

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب