راز داشتن پوست شفاف و صاف

راز داشتن پوست شفاف و صاف

فرم مشاوره رایگان

گاهی اوقات سخت است که بدانید پوست شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارد تا تا حد امکان سالم باشد. هر روز با تبلیغات متعددی برای محصولات مختلف مراقبت از پوست و آرایشی و همچنین توصیه‌های رسانه‌های اجتماعی و دیگر متخصصان زیبایی بمباران می‌شویم.

بنابراین، تحقیقات می گوید که پوست شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارد؟ چه چیزی در جستجوی پوستی شفاف و درخشان کمک می کند و چه چیزی کمک نمی کند؟

این مقاله قصد دارد با ارائه راهکارهای کاربردی و مفید به شما کمک کند تا همواره پوستی زیبا و جذاب داشته باشید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

وظایف و اهمیت داشتن پوست شفاف و صاف

پوست شما کار سختی برای انجام دارد – از درون بدن شما را در برابر میکروب ها، کثیفی ها و شرایط آب و هوایی سختی که روزانه با آن ها مواجه می شوید محافظت می کند. جای تعجب نیست که گاهی اوقات کدر و غیر شفاف می شود.  برای اینکه پوست خود را تا حد ممکن شفاف و صاف نگه دارید، یک روال منظم مراقبت از پوست را حفظ کنید و اقدامات اساسی را برای جلوگیری از آسیب پوست انجام دهید.

بیشتر بدانید: مراقبت بعد از ترزیق ژل خط خنده

راز داشتن پوست شفاف و صاف

1- پاک کننده مناسب برای پوست خود تعیین کنید

یک پاک کننده ملایم برای نوع پوست خود انتخاب کنید. پوست می تواند از خشک تا چرب و در هر نقطه ای از این بین متغیر باشد. هنگام انتخاب یک پاک کننده، یکی را انتخاب کنید که با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید نوع مناسب و منطبق با پوست داشته باشد.
به عنوان مثال، اگر پوست خشک و حساسی دارید، یک پاک کننده مرطوب کننده بدون رنگ و عطر انتخاب کنید. از پاک کننده هایی که حاوی مواد خشک یا خشن هستند مانند الکل یا مواد قابض خودداری کنید.
اگر پوست شما چرب است، به دنبال یک پاک کننده ملایم بر پایه صابون باشید که برای پاک کردن کثیفی و چربی از روی پوست شما طراحی شده است.
اگر مستعد جوش‌ها هستید، پاک‌کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی مواد ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید باشد.

2- پوست خود را مدام تمیز نگه دارید

صورت خود را دو بار در روز بشویید. در طول یک روز معمولی، انواع مواد مضر و آسیب زا می تواند روی پوست شما جمع شود، منافذ شما را مسدود کرده و منجر به تحریک شود. برای شادابی و سلامت پوست صورت خود را صبح و شب بشویید. به خصوص مهم است که آن را در شب بشویید، زیرا باکتری ها، کثیفی ها، لوازم آرایش یا محصولات مراقبت از پوست و سایر آلودگی هایی را که ممکن است در طول روز روی پوست شما جمع شده اند از بین ببرید.
همچنین مهم است که هر زمان که عرق می کنید، صورت خود را بشویید، زیرا تعریق می تواند پوست شما را تحریک کرده و منافذ شما را مسدود کند.
مگر اینکه عرق کرده اید یا صورتتان به ویژه کثیف شده است، سعی کنید بیش از دو بار در روز صورت خود را بشویید. شستشوی زیاد می تواند پوست شما را تحریک کند.
برای جلوگیری از خشک شدن و تحریک پوست خود، با آب سرد یا ولرم بشویید و از انگشتان خود برای استفاده از پاک کننده خود استفاده کنید. به جای مالش، همیشه صورت خود را خشک کنید.

3- استفاده ار مرطوب کننده را جدی بگیرید

بعد از شستن پوست خود را مرطوب کنید. شستشو می تواند صورت شما را خشک کند. همیشه بعد از اینکه پوست خود را تمیز کردید، در حالی که هنوز کمی مرطوب است، از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا درخشش تازه و شبنم دار داشته باشید، خطوط ریز را به حداقل برسانید و از التهاب و جوش جلوگیری کنید. همچنین بهتر است قبل از آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ای انتخاب کنید که فاقد رنگ، عطر، الکل و سایر مواد تند باشد.
روی برچسب به دنبال عبارت “غیر کومدون زا” یا “منافذ را مسدود نمی کند” باشید.
آفتاب می تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث پیری زودرس پوست شما شود، بنابراین قبل از بیرون رفتن در طول روز از یک مرطوب کننده با SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) حداقل 30 استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده ها

4- لایه برداری مداوم را جدی بگیرید.

چند بار در هفته لایه برداری کنید تا پوستتان صاف و یکدست شود. لایه برداری گاه به گاه می تواند پوست شما را یکدست کرده و زبری و لکه ها را کاهش دهد. با این حال، لایه برداری بیش از حد ممکن است برای پوست شما سخت باشد، بنابراین زیاد غافل نشوید. سعی کنید 2 تا 3 بار در هفته از یک لایه برداری ملایم استفاده کنید و در صورت بروز جوش، خشکی یا سوزش، دفعات آن را کاهش دهید.
اگر از هر روش درمانی برای آکنه استفاده می کنید، قبل از انجام لایه برداری با پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید. مهم است که با پوست خود ملایم باشید تا از بدتر شدن جوش ها جلوگیری کنید.
بسیاری از متخصصان پوست، لایه‌بردارهای شیمیایی را توصیه می‌کنند، زیرا این لایه‌بردارها برای پوست شما ملایم‌تر از اسکراب‌ها یا سایر لایه‌بردارهای مکانیکی هستند. اگر پوست خشکی دارید، لایه برداری اسید لاکتیک را امتحان کنید. برای پوست های چرب یا مستعد آکنه، یک لایه بردار اسید سالیسیلیک ممکن است مفید باشد.
همچنین می توانید با مالش ملایم صورت خود با یک حوله نرم و آب ولرم به آرامی لایه برداری کنید. از حرکات سبک و دایره ای استفاده کنید و از نواحی حساس اطراف چشم خودداری کنید. هرگز به سختی مالش یا فشار ندهید، زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کند!

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵