ماسک عسل برای لکه صورت

ماسک عسل برای لکه صورت

فرم مشاوره رایگان

وقتی به روتین مراقبت از پوست خود فکر می کنید، ماسک صورت عسل ممکن است اولین محصولی نباشد که به ذهنتان خطور می کند، اما ماسک عسل برای لکه صورت یک محصول کاربردی است. مردم هزاران سال است که از عسل استفاده می کنند. برخی نه تنها از شیر و عسل در حمام های خود استفاده می کرد، بلکه یونانیان نیز از عسل برای درمان سوختگی استفاده می کردند. بنابراین، اگر به دنبال راهی طبیعی برای داشتن پوستی درخشان هستید، می توانید با درمان عسل برای لکه صورت شروع کنید. عسل یکی از مشهورترین درمان های مراقبت از پوست در طبیعت است و احتمالاً در حال حاضر در آشپزخانه شما وجود دارد.

فواید ماسک عسل برای لکه صورت

عسل ممکن است یک ماده ساده به نظر برسد، اما بسیار پیچیده تر و همه کاره تر از یک شیرین کننده اصلی است. اول از همه، عسل حاوی انبوهی از خواص مفید پوست، مانند آنتی اکسیدان ها و آنزیم ها است. دوم، به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و آن را به یک ماده آرایشی ارزشمند تبدیل می کند.

اگر تا به حال از پاک‌کننده‌ای استفاده کرده‌اید که باعث سفت شدن یا تحریک صورت شما می‌شود – به خصوص در ماه‌های زمستان – باید به فکر امتحان کردن عسل باشید. عسل به عنوان یک پاک کننده ملایم عمل می کند، بدون اینکه رطوبت طبیعی پوست را از بین ببرد.

عسل حاوی خواص ضد باکتری و ضد التهابی طبیعی است، بنابراین به کاهش ظاهر لکه های مزاحم و مسدود شدن منافذ کمک می کند. جالب است بدانید که عسل برای بیماری های پوستی مختلف مانند پسوریازیس، اگزما، آکنه و پوست خشک مفید است.

همچنین عسل از پروبیوتیک ها، مواد معدنی، ویتامین ها، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها تشکیل شده است. همه این مواد با هم برای زیبایی پوست مفید هستند. عسل همچنین حاوی گلوکز و فروکتوز است. این دو قند به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی عمل می کنند و آب را به سمت پوست جذب می کنند و خشکی کلی پوست را کاهش می دهند.

بیشتر بدانید: 5 روش پرپشت کردن مو

ماسک های پوستی

فواید عسل برای پوست

1. عسل به آرامی پوست را تمیز می کند

طبیعت ملایم و در عین حال موثر عسل، آن را به یک پاک کننده مناسب برای انواع پوست، از جمله پوست حساس تبدیل می کند. خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل را به یک پاک کننده قوی تبدیل می کند که به باز کردن منافذ پوست کمک می کند و به طور موثر ظاهر لک ها را کاهش می دهد بنابراین ماسک عسل برای لکه صورت مفید است. و از آنجایی که عسل سرشار از آنتی اکسیدان است، به مبارزه با رادیکال های آزاد که پوست ما در طول روز با آن مواجه می شود، کمک می کند.

2. عسل به آرامی پوست را لایه برداری می کند

آنزیم های موجود در عسل به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کنند، بنابراین ماسک عسل برای لکه صورت مفید است و به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کنند و پوست شما را شفاف، صاف و درخشان می کند. همچنین می تواند به عنوان یک عامل شفاف کننده برای پاکسازی منافذ، ظاهر جوش های سرسیاه را کاهش دهد. عسل با گذشت زمان شروع به متبلور شدن می کند و آن دانه ها به عنوان یک لایه بردار فیزیکی عمل می کنند. عسل کریستالیزه برای پوست بسیار ملایم‌تر است و برای محیط‌زیست بسیار بهتر از برخی از پاک‌کننده‌های معروف فروشگاهی است که می‌توانند دانه‌های لایه‌بردار پلاستیکی در خود داشته باشند.

3. عسل پوست های حساس را تسکین می دهد

عسل دارای خواص آرام بخش طبیعی است و جای تعجب نیست که اگر به صورت موضعی استفاده شود بسیار تسکین دهنده است. حتی مطالعات نشان می دهد که می تواند به محو شدن ظاهر اسکارهای آکنه مزاحم کمک کند. این شیرین کننده طبیعی پوست تحریک شده و آسیب دیده را تغذیه می کند – به کاهش ظاهر قرمزی کمک می کند و از یک پوست شفاف، آرام و جمع شده حمایت می کند.

عسل

4. عسل پوست خشک را نرم می کند

عسل یک ماده مرطوب کننده ملایم است که می توانید تقریباً به هر چیزی از جمله ماسک صورت خود اضافه کنید. اگر در پوست خود احساس خشکی می کنید و می خواهید خودتان را درمان کنید، سعی کنید آن را به حمام اضافه کنید تا پوست سر تا پا درخشان شود. این برای افرادی که در آب و هوای خشک زندگی می کنند یا به دلیل شرایط سخت زمستانی از پوست خشک فصلی رنج می برند بسیار عالی است.

5. عسل باعث درخشش طبیعی می شود

استفاده مداوم از ماسک صورت عسل به پوست درخشندگی خاصی می بخشد. فعالیت آنتی اکسیدانی چشمگیر در عسل بهترین دوست پوست شماست. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها در سلامت پوست نقش دارند. ماسک صورت عسل خام با فواید مرطوب کنندگی و آرامش پوست طبیعی خود می تواند به محافظت و بازسازی پوست شما کمک کند. قرن‌هاست که از آن در فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شود و عسل را به یک داروی آزمایش شده و واقعی پوست تبدیل می‌کند.

روش درست کردن ماسک عسل برای پوست

برای ماسک عسل برای لکه صورت داشته باشید. خواص پاک کنندگی ملایم و در عین حال موثر آن می تواند به از بین بردن ناخالصی ها و چربی اضافی بدون از بین بردن پوست کمک کند. عسل را با یک اسکراب خاک رس طبیعی یا شکر ترکیب کنید تا یک تجربه لایه برداری خوب پوستی داشته باشید. می توانید زردچوبه را اینجا بخوانید.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵