پیشگیری از پیری زودرس پوست

پیشگیری از پیری زودرس پوست

فرم مشاوره رایگان

انتخاب های محیطی و سبک زندگی ما می تواند باعث پیری زودرس پوست ما شود. بنابراین مهم است روش هایی که به پیشگیری از پیری زودرس پوست ما کمک می کنند بشناسیم و سعی کنیم با انجام آن ها روند فرایند پیری پوست خود را کنترل و کند کنیم.

پیشگیری از پیری زودرس پوست

علائم پیری زودرس چیست؟

روند پیری برای هر کسی متفاوت به نظر می رسد، اما علائم خاصی از پیری وجود دارد که اگر قبل از 35 سالگی متوجه آنها شوید، به این معنی است که دچار پیری زودرس شده اید.

لکه های خورشیدی

لکه های خورشیدی که به آن لکه های پیری و لکه های کبدی نیز می گویند، لکه های صاف روی پوست هستند که به دلیل سال ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند.

این لکه های پر رنگ ممکن است روی صورت، پشت دست ها یا ساعد شما ایجاد شود.

آنها در سن 40 سالگی یا بعد از آن ظاهر می شوند. افرادی که پوست روشن تری دارند، مانند فیتزپاتریک نوع 1 و 2، ممکن است زودتر این لکه های خورشیدی را ببینند.

نازکی پوست

با گذشت زمان، لایه‌های بالایی پوست نازک‌تر می‌شوند و حاوی پروتئین‌های ساختاری کمتری مانند کلاژن هستند که به پوست شما شکل می‌دهند.

در نتیجه ممکن است دست‌های شما رگ‌دارتر، نازک‌تر و مستعد چروک شدن ظاهر شوند.

هیچ معیار عینی برای زمانی که دست‌ها پیرتر به نظر می‌رسند وجود ندارد، اما بیشتر مردم در اواخر دهه 30 و اوایل دهه 40 زندگی خود متوجه آن می‌شوند.

پوست خشک یا خارش دار

خشکی یا خارش پوست با گذشت زمان بیشتر اتفاق می افتد. به این دلیل که پوست نازک بیشتر مستعد کم آبی است. ممکن است با نزدیک شدن به 40 سالگی متوجه شوید که پوستتان خشک تر و مستعد پوسته پوسته شدن می شود.

چین و چروک یا افتادگی

با ورود به 30 سالگی، پوست شما تولید کلاژن را کاهش می دهد، پروتئینی که به پوست شما شکل می دهد. کلاژن چیزی است که به پوست شما کمک می‌کند تا به حالت اول برگشته و صاف بماند.

با کلاژن کمتری در پوست، ایجاد چین و چروک های قابل مشاهده و افتادگی آسان تر است.  این اتفاق بیشتر در نواحی اطراف ماهیچه‌هایی، مانند پیشانی یا جایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستید، رخ می‌دهد.

سنی که افراد برای اولین بار متوجه چین و چروک می شوند متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی موثرترین روش رفع چین و چروک پوستی را بخوانید.

ریزش مو

ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که سلول های بنیادی که باعث رشد موهای جدید در فولیکول های مو می شوند، از بین می روند. برای درمان این نوع ریزش مو می توانید از تزریق هیرفیلر استفاده کنید.

۱۱ روش برای پیشگیری از پیری زودرس پوست

خورشید نقش مهمی در پیری زودرس پوست ما دارد. سایر کارهایی که ما انجام می‌دهیم نیز می‌توانند پوست ما را سریع‌تر از حالت طبیعی پیر کنند. برای پیشگیری از پیری زودرس پوست متخصصان انجام کارها و اقدامات زیر را توصیه می کنند.

بیشتر بدانید: درمان کهیر در طب سنتی

سبک زندگی سالم برای داشتن پوستی جوان

محافظت از پوست در برابر خورشید

هر روز از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. بویژه هنگامی که در معرض نور خورشید هستید استفاده از یک کرم ضد آفتاب ضروری است. شما می توانید با جستجوی سایه، پوشاندن لباس های محافظ در برابر آفتاب – مانند پیراهن سبک و آستین بلند، شلوار، کلاه لبه گشاد و عینک آفتابی با محافظ UV – و استفاده از کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع، از پوست خود محافظت کنید.

بهتر است کرم ضد آفتابی با SPF 30 (یا بالاتر) و مقاوم در برابر آب را به عنوان کرم ضد آفتاب روزانه خود انتخاب کنید. شما باید هر روز ضد آفتاب را برای تمام پوست هایی که با لباس پوشانده نشده است استفاده کنید. برای محافظت موثرتر، به دنبال لباس هایی باشید که دارای برچسب فاکتور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UPF) هستند.

به جای برنزه شدن از خود برنزه استفاده کنید. هر بار که برنزه می شوید، پوست خود را زودتر از موعد پیر می کنید. 

ترک سیگار

اگر سیگار می کشید، آن را متوقف کنید. سیگار کشیدن سرعت پیری پوست را بسیار افزایش می دهد. باعث ایجاد چین و چروک و رنگی کدر و کدر می شود.

از حالت های تکراری صورت خودداری کنید. هنگامی که حالت چهره را ایجاد می کنید، ماهیچه های زیرین را منقبض می کنید. اگر چندین سال یکسان عضلات را منقبض کنید، این خطوط دائمی می شوند. استفاده از عینک آفتابی می تواند به کاهش خطوط ناشی از اخم کردن کمک کند.

استفاده از رژیم سالم غذایی

از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه به جلوگیری از آسیب هایی که منجر به پیری زودرس پوست می شود کمک میکند. رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی قند یا سایر کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند پیری را تسریع کند.

ورزش کنید

بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. یافته های چند مطالعه نشان می دهد که ورزش متوسط ​​می تواند گردش خون را بهبود بخشد و سیستم ایمنی را تقویت کند. این به نوبه خود می تواند ظاهری جوان تر به پوست بدهد.

تمیز کردن مداوم پوستی

پوست خود را به آرامی تمیز کنید. تمیز کردن پوست می تواند پوست شما را تحریک کند. تحریک پوست باعث تسریع پیری پوست می شود. شستشوی ملایم به حذف آلودگی، آرایش و سایر مواد بدون تحریک پوست شما کمک می کند.

صورت خود را دو بار در روز و پس از تعریق شدید بشویید. تعریق، به خصوص هنگام استفاده از کلاه یا کلاه ایمنی، پوست را تحریک می کند، بنابراین می خواهید پوست خود را پس از تعریق در اسرع وقت بشویید.

مرطوب کردن مداوم پوست

هر روز از یک مرطوب کننده صورت استفاده کنید. مرطوب کننده آب را در پوست ما حبس می کند و ظاهری جوان تر به آن می بخشد.

مرطوب کردن مداوم پوست

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵