زاویه سازی صورت

اصلاح فرم صورت ( زاویه سازی صورت)

فرم مشاوره رایگان

فک و زاویه آن نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارد که هم خانم ها و هم آقایان می توانند برای زیباتر شدن ظاهر خود انجام دهند. چانه زاویه دار شما را جوان تر می کند و بینی شما را باریک تر و زیباتر نشان می دهد.

زاویه بندی معمولاً یا دائمی است یا غیر دائمی. روش جراحی بدلیل مخاطرات آن اغلب ترجیح داده نمی شود و روش های کم خطری مثل لیفت با نخ، تزریق چربی و بوتاکس برای زاویه سازی صورت بیشترین کاربرد را دارد.

زاویه سازی صورت به چه معنی است؟

اولین چیزی که وقتی کسی را برای اولین بار ملاقات می کنیم متوجه می شویم چهره اوست. چهره های V شکل از نظر زیبایی شناسی تاثیر بیشتری بر زیبایی چهره نسبت به صورت های هلالی شکل یا نیم دایره ای دارند.

زاویه دهی صورت یک روش کم تهاجمی برای جوانسازی و زیبایی صورت است.در این روش تزریق ژل (فیلر) و چربی در نواحی مانند فک، چانه و روی پل بینی زوایای خاصی ایجاد می کند که باعث کشیدگی پوست، چین و چروک و پوست می شود. شکاف ها ناپدید می شوند و چانه ها و فک ها نازک تر می شوند.

به طور کلی زیبایی صورت به این معناست که تناسب اجزای صورت رعایت شود

انواع روش های زاویه سازی صورت

زاویه دهی فک و صورت با نخ

در این روش با استفاده از نخ مخصوص لیفتینگ و سوزن ظریف، فرم دهی صورت انجام می شود. در این روش پزشک ابتدا نقاط ورود و خروج نخ لیفت را شناسایی می کند و پس از ورود و خروج، نخ ها به هم گره می خورند و زیر پوست پنهان می شوند. برای آگاهی بیشتر می توان گفت که سوزن های بسیار کوچکی در ناحیه زیر پوست فرو می کنند و نخ ها را در بافت عضلانی یا بافت چربی صورت قرار می دهند. معمولا از نخ خاردار برای زاویه دادن به صورت استفاده می شود.

لیفت با نخ

نتیجه زاویه دهی صورت را می توان بلافاصله در این روش مشاهده کرد، اما پس از چند هفته نتیجه بسیار بهتری نسبت به زاویه گذاری نشان می دهد. ماندگاری این روش به پوست فرد بستگی دارد، اما معمولا تا 2 سال طول می کشد.

نخ ها 6 تا 8 ماه بعد از عمل جذب بدن می شوند.

زاویه دهی فک و صورت با تزریق ژل

در این مورد با تزریق ژل اقدام به دادن حجم به قسمت های مختلف صورت از جمله گونه ها و فک می شود که برای از بین بردن ظاهر استخوانی صورت، و ایجاد فرم V شکل به صورت بسیار موثر است. مزایای زوایه سازی صورت با تزریق ژل شامل:

افزایش تناسب اجزای صورت

از بین چین و چروک و صافی پوست

ایجاد یا برجسته کردن گونه و فک

از بین بردن ظاهر استخوانی صورت است.

روش جوانسازی پوستتان با لیزر را اینجا بخوانید

تزریق ژل

زاویه دهی فک و صورت با تزریق چربی

در این روش از بافت چربی خود فرد استفاده می شود. برای این کار از برخی از اعضای بدن که چربی های مناسب و ماندگاری دارند استفاده می شود. چربی در طرفین ران، اطراف ناف، ران، داخل ران، اطراف زانو جزء مقاوم ترین بافت های چربی بدن هستند که برای این منظور می توان استفاده کرد. پزشک زیبایی تصمیم می گیرد که این چربی از کدام قسمت بدن با توجه به شرایط بیمار انتخاب شود. این عمل در اتاق عمل و در شرایط کاملاً استریل و تمیز انجام می شود. این عمل جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی ندارد.

پس از برداشتن چربی از ناحیه مورد نظر، برای انتقال به فک و صورت آماده می شود. پس از آن چربی ها توسط سوزن های کوچکی به نام کانول به صورت تزریق می شوند. در این روش برای چند روز کبودی و تورم وجود دارد و سپس برطرف می شود.

زاویه سازی صورت با بوتاکس

بوتاکس نیز یکی از روش هاست. متخصص پوست با تزریق بوتاکس قسمت های خاصی از فک و عضلات صورت را فلج می کند و این عضلات در نهایت کوچک می شوند. به این ترتیب صورت و فک به خوبی زاویه دارند. خطوط و چین و چروک های پوست نیز با این روش از بین می روند و چهره جوان تر به نظر می رسد. در روش بوتاکس بیهوشی وجود ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود و درد، خونریزی، خارش و قرمزی ندارد. نتیجه این روش زاویه دار 3 تا 5 روز بعد از تزریق قابل مشاهده است و نتیجه آن 3 تا 4 ماه باقی می ماند.

تزریق بوتاکس

زاویه دار شدن صورت با جراحی

زاویه دار کردن صورت با جراحی یک روش که نیاز به بیهوشی کامل دارد. در این روش پزشک چانه های نامنظم، نامتعادل و غیر طبیعی را اصلاح کرده و فرمی هماهنگ و جذاب ایجاد می کند. در این روش پزشک متخصص با ایجاد برشی در ناحیه فک یا چانه، نواحی نیاز به ترمیم و بهبود را مشخص می کند. پزشک با استفاده از ابزارهای جراحی مخصوص شروع به شکل دادن به نقاط مشخص شده و برش نواحی اضافی می کند و یا در صورت نیاز پروتزی در این ناحیه قرار می گیرد تا با چانه های صاف حجم دهد.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵