خواص روغن درخت چای برای پوست

خواص روغن درخت چای برای پوست

فرم مشاوره رایگان

روغن درخت چای یک روغن ضروری است که فواید زیادی برای پوست دارد. این یک جایگزین برای درمان های معمولی است.

روغن درخت چای را می توان برای درمان بیماری ها و علائمی که روی پوست، ناخن و مو تاثیر می گذارد استفاده کرد. همچنین می توان از آن به عنوان دئودورانت، دافع حشرات یا دهان شویه استفاده کرد. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، روغن درخت چای می تواند برخی از بیماری های پوستی را درمان کند یا ظاهر کلی پوست شما را بهبود بخشد. در این مقاله قصد داریم خواص روغن درخت چای برای پوست را بررسی کنیم.

مهمترین خواص روغن درخت چای برای پوست

روغن درخت چای با تسکین و التیام طیف وسیعی از مشکلات پوستی در ارتقاء سلامت پوست موثر است. از روغن درخت چای با چند احتیاط استفاده کنید:

روغن درخت چای را نباید مستقیماً روی پوست بمالید. مهم است که روغن را با یک روغن حامل مانند روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام رقیق کنید.
به ازای هر 1 تا 2 قطره روغن درخت چای، 12 قطره روغن حامل اضافه کنید.
همچنین هنگام استفاده از روغن درخت چای در اطراف دور چشم مراقب باشید. قرار گرفتن در معرض می تواند باعث قرمزی و تحریک شود.
قبل از استفاده از روغن درخت چای، یک آزمایش  انجام دهید تا مطمئن شوید که پوست شما به روغن درخت چای واکنش حساسیتی نشان نمی دهد.

خواص روغن درخت چای در موارد زیر برای پوست وجود دارد:

1-خشکی پوست و اگزما

روغن درخت چای می تواند با کاهش خارش و سوزش به تسکین پوست خشک کمک کند. همچنین، نسبت به کرم‌های اکسید روی و کلوبتازون بوتیرات در درمان اگزما مؤثرتر است.

روش مصرف: چند قطره روغن درخت چای را با مقدار کمی مرطوب کننده یا روغن حامل مخلوط کنید. این مخلوط را بلافاصله پس از خارج شدن از حمام و حداقل یک بار دیگر در روز به مناطق آسیب دیده خشک پوستتان بمالید.

مطالب مرتبط: روتین پوست چرب و جوشداردرمان جوش سر سیاه

روغن درخت چای برای اگزما

2-پوست چرب

خواص ضد عفونی کننده روغن درخت چای ممکن است به توانایی آن در مبارزه با پوست چرب کمک کند. کسانی که از ضد آفتاب حاوی روغن درخت چای به مدت 30 روز استفاده میکنند، بهبودهایی در چربی پوست شان مشاهده می شود.

روش استفاده: چند قطره روغن درخت چای را با تونر، مرطوب کننده یا کرم ضد آفتاب خود مخلوط کنید. برای تهیه ماسک می توانید دو قطره روغن درخت چای را به خاک رس بنتونیت اضافه کنید.

3-خارش پوست

خواص ضد التهابی روغن درخت چای، آن را برای رفع ناراحتی خارش پوست مفید می کند. پوست را تسکین می دهد و همچنین می تواند به درمان عفونت هایی که باعث خارش پوست می شوند کمک کند.

همچنین روغن درخت چای در کاهش خارش پلک موثر است. پماد حاوی 5 درصد روغن درخت چای روی پلک ها می تواند خارش این ناحیه را از بین ببرد.

روش استفاده: چند قطره روغن درخت چای را با یک مرطوب کننده یا روغن حامل مخلوط کنید و چند بار در روز آن را روی پوست خود بمالید.

4-التهاب

اثر ضد التهابی روغن درخت چای به تسکین پوست دردناک و تحریک شده کمک می کند. همچنین ممکن است به کاهش قرمزی و تورم کمک کند.

روش استفاده: 1 قطره روغن درخت چای را به روغن حامل یا مرطوب کننده اضافه کنید و آن را چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

5-عفونت ها، بریدگی ها و بهبود زخم ها

خواص ضد باکتریایی روغن درخت چای آن را به یک درمان موثر زخم تبدیل کرده است.

روغن درخت چای به بهبود زخم های ناشی از باکتری کمک می کند. افرادی که علاوه بر درمان معمولی از روغن درخت چای استفاده کردند، در مقایسه با درمان معمولی به تنهایی، زمان بهبودی را کاهش دادند.

روش استفاده: 1 قطره روغن درخت چای را با کرم پماد زخم اضافه کنید و طبق دستور در طول روز بمالید.

6-درمان مو و پوست سر

می توانید با از بین بردن مواد شیمیایی و سلول های مرده پوست از پوست سر، از روغن درخت چای برای درمان شوره سر استفاده کنید. استفاده از روغن درخت چای روی موهایتان ممکن است به سالم ماندن و مرطوب ماندن موهایتان کمک کند و باعث رشد بهتر شود.

روش استفاده: مخلوطی از روغن درخت چای و روغن حامل را به موها و پوست سر خود بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه در موهایتان بماند. سپس از شامپوی روغن درخت چای که حاوی 5 درصد روغن درخت چای است استفاده کنید. قبل از آبکشی، چند دقیقه آن را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. با یک نرم کننده روغن درخت چای دنبال کنید.

شامپو و نرم کننده روغن درخت چای را پیدا کنید.

روغن درخت چای برای مو

7-آکنه

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن یک انتخاب محبوب برای درمان آکنه است. تصور می شود قرمزی، تورم و التهاب را آرام می کند. حتی ممکن است به پیشگیری و کاهش اسکار آکنه کمک کند و پوستی صاف و شفاف را برای شما به ارمغان بیاورد.

نحوه استفاده: 3 قطره روغن درخت چای را در 2 اونس فندق جادوگر رقیق کنید. از آن به عنوان تونر در طول روز استفاده کنید. می‌توانید از شستشوی صورت، مرطوب‌کننده و درمان لکه‌های حاوی روغن درخت چای نیز استفاده کنید.

8-پسوریازیس

تحقیقات علمی در حمایت از استفاده از روغن درخت چای برای پسوریازیس وجود ندارد. با این حال، شواهد نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است در درمان علائم پسوریازیس، مانند عفونت و التهاب مفید باشد، در حالی که ایمنی را تقویت می کند.

روش استفاده: 1 تا 2 قطره روغن درخت چای را در مقدار کمی روغن حامل رقیق کنید. چند بار در روز آن را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

نکات مهم برای بهره مندی بیشتر از خواص روغن درخت چای

روغن درخت چای باید طی چند روز پس از مصرف مداوم علائم را از بین ببرد. ممکن است بهبودی کامل برخی شرایط بیشتر طول بکشد. ممکن است برای جلوگیری از عود بیشتر، استفاده از روغن درخت چای را ادامه دهید.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵