ماندگاری بوتاکس

چگونه ماندگاری بوتاکس را افزایش دهیم؟

فرم مشاوره رایگان

پیری صورت اجتناب ناپذیر است، اما می توانید علائم آن را به تاخیر بیندازید تا برای مدت طولانی تر جوان بمانید. درمان بوتاکس یکی از روش های زیبایی است که می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. بوتاکس با کاهش و صاف کردن خطوط، چین و چروک ها، نتایجی با ظاهر طبیعی برای شما ایجاد می کند. همانطور که اکثر مردم انجام می دهند، احتمالاً می خواهید از درمان های زیبایی خود بیشترین بهره را ببرید و دوست دارید تا زمانی که ممکن است طول بکشد. خوشبختانه راه هایی برای افزایش عمر آنها وجود دارد. در مقاله زیر مراحل ماندگاری بوتاکس را برای شما شرح میدهیم.

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

دلیل اصلی اینکه نتایج بوتاکس و پرکننده های پوستی در طول زمان محو می شوند این است که موقتی هستند. اثرات هر دو درمان فقط موقتی است زیرا اثرات آن به مرور زمان به دلیل فرآیندهای طبیعی در بدن از بین می رود. اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم بوتاکس دارید به سن شما و سرعت متابولیزه کردن ماده در بدن شما بستگی دارد.

دلیل دیگر این است که برخی از افراد متابولیسم سریع تری دارند و می توانند ماده ها را سریعتر از دیگران در بدن متابولیزه کرده و فرایند جذب و دفع انجام میشود. این مسئله به ویژه در افراد جوان نسبت به افرادی با سن بالاتر بیشتر شایع است.

علاوه بر این، افراد مسن به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی و نازک شدن پوست، به دوزهای بیشتری از دارو نیاز دارند. از دیگران عواملی که در ماندگاری بوتاکس موثر است ناحیه ی تحت درمان است. به عنوان مثال، مناطقی که عضلات کمتری دارند، پس از درمان حرکت کمتری دارند، به این معنی که آنها تمایل دارند شکل خود را برای مدت طولانی تری نسبت به سایر نواحی حفظ کنند، مانند اطراف چشم ها، جایی که حرکات عضلات نسبت به پیشانی کمتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ی تزریق بوتاکس و کاربرد های آن را مطالعه کنید.

مراقبت شما از پوستتان در افزایش ماندگاری بعد از تزریق بوتاکس موثر است.

عوامل دیگری که باعث کاهش ماندگاری بوتاکس می شوند عبارتند از:

دوز نادرست درمان شما با دز خیلی کم انجام شود.
تکنیک نامناسب توسط انژکتور (محل تزریق اشتباه یا تعداد نادرست واحدها)
استفاده از محصول تاریخ مصرف گذشته یا محصول بی کیفیت
حرکت بیش از حد عضلات صورت پس از درمان
سبک زندگی ناسالم

مجموعه ی این عوامل در ماندگاری بوتاکس برای پوست شما موثر است و در افراد بسته به اینکه کدام یک از عوامل تا چه حدی رعایت می کنند متفاوت است.

9 توصیه کاربردی برای افزایش ماندگاری بوتاکس

وقتی صحبت از روش های زیبایی به میان می آید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید طول عمر نتایج زیبایی خود را افزایش دهید. مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مراقبت های بعدی خود را در خانه دنبال کنید. در اینجا نحوه  افزایش ماندگاری بوتاکس برای شما بیان می شود.

1-یک متخصص واجد شرایط که از محصولات برتر استفاده می کند پیدا کنید

همه چیز با محصول و کسانی که درمان شما را انجام می دهند شروع می شود. قبل از انجام هر نوع درمان زیبایی باید از مهارت و تجربه پزشک خود اطمینان داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که پزشک شما  از محصولات با کیفیت بالا استفاده می کنند. مارک های ارزان به سرعت تجزیه می شوند و اغلب حاوی پرکننده هایی هستند که جذب را مهار می کنند. محصولاتی مانند این منجر به تجزیه سریع تر محصول و واکنش های آلرژیک احتمالی در برخی از بیماران می شود.

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

پزشک خوب برای تزریق بوتاکس

2- از قرار گرفتن در معرض خورشید دوری کنید

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) باعث می شود بدن محصول را سریعتر تجزیه کند، به سلول های پوست آسیب برساند و روند پیری را تسریع کند. پس از درمان تزریقی، حداقل یک هفته (و ترجیحاً بیشتر) از آن از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و برنزه شدن خودداری کنید.

برای  افزایش ماندگاری بوتاکس در بیرون از منزل از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید. همچنین ممکن است با کلاه، آستین بلند و شلوار بپوشید. این تلاش به ویژه در صورتی که برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرید، مانند در ساحل یا در تعطیلات، مهم است.

3- هیدراته نگه داشتن پوست

هنگامی که آب بدن شما کم می شود، ماهیچه های شما رطوبت کمتری در خود دارند و به طور متفاوتی نسبت به زمانی که هیدراته می شدند منقبض می شوند. این می تواند منجر به چین و چروک های بیشتری در صورت شما در اثر تزریق شود. اطمینان حاصل کنید که قبل و بعد از درمان مقدار زیادی آب بنوشید تا بافت عضلانی به جای انقباض و سفت شدن، هیدراته و انعطاف پذیر بماند. به جای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و آبمیوه های تجاری که باعث کم آبی بدن می شوند، آبی را انتخاب کنید که به دفع سموم از بدن شما کمک می کند.

4-جلسات ترمیم را جدی بگیرید

ترمیم ها می توانند به حفظ نتایج مطلوب و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از استفاده بیش از حد کمک کنند. این امر مخصوصاً در مورد بوتاکس و پرکننده ها صادق است، زیرا این درمان ها در صورت عدم نگهداری صحیح می توانند در طول زمان اثربخشی خود را از دست بدهند. بین هر درمان حداقل چند هفته یا سه ماه صبر کنید. این دوره به بدن شما فرصت می دهد تا ذخایر کلاژن طبیعی و سایر مواد مورد نیاز برای رشد بافت پوست سالم را دوباره پر کند. علاوه بر این، به سیستم ایمنی شما اجازه می‌دهد تا آنتی‌بادی‌هایی علیه سموم موجود در تزریق بسازد تا در درمان‌های بعدی تداخل نداشته باشد.

5- از تحرکات بیش از حد صورت اجتناب کنید

از حالات صورت که باعث ایجاد چین و چروک می شود مانند اخم کردن، چشم دوختن یا لبخند زدن زیاد خودداری کنید. این مرحله می تواند به جلوگیری از تجزیه زودهنگام مواد پرکننده کمک کند زیرا در صورت استفاده عضلات به اندازه معمول حرکت نمی کنند. سعی کنید هنگام لبخند زدن یا خنده، لب های خود را جمع نکنید یا فک خود را فشار ندهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ماندگاری بوتاکس با اجتناب از حرکات صورت

همچنین سعی کنید هنگام انجام تزریق فیلر صورت خود را مالش یا خراش ندهید، زیرا این امر می تواند باعث ایجاد حرکات ریز در پوست شما شود و باعث شود که فیلر زودتر از حد انتظار از بین برود. اگر در این دوره تمرینات سختی دارید، آن را به بعد از قرار خود موکول کنید.

6- استرس خود را کنترل کنید

تحت استرس، بدن کورتیزول بیشتری ترشح می کند که کلاژن و سایر بافت های نرم را تجزیه می کند. اگر تحت استرس هستید، ممکن است متوجه شوید که تزریق بوتاکس شما سریعتر از بین می رود. تا جایی که می توانید آرام باشید تا به بدن خود فرصتی برای بهبودی از استرس بدهید. بنابراین بسیار مهم است که خودمراقبتی داشته باشید، استراحت کافی داشته باشید و تا حد امکان از موقعیت های استرس زا دوری کنید.

7- سیگار نکشید و الکل ننوشید

سیگار نه تنها کلاژن و الاستین (دو جزء اصلی پوست) را تجزیه می‌کند، بلکه باعث افزایش سرعت چرخش سلولی در پوست می‌شود که برای افرادی که از درمان‌های زیبایی مانند بوتاکس استفاده کرده‌اند، خوب نیست. نوشیدن الکل همچنین باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود که در صورت وجود زخم باز در طول درمان، باعث کبودی و افزایش خطر عفونت می‌شود.

8-مکمل زینک مصرف کنید

این ماده معدنی به بهبود زخم و بازسازی سلول کمک می کند. روی همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان خوب عمل می کند که با ترویج تولید کلاژن و حفظ سلول های سالم در پوست و ماهیچه ها از چین و چروک جلوگیری می کند. بهترین راه برای دریافت روی بیشتر، مصرف مکمل ها یا گنجاندن غذاهای غنی از روی در رژیم غذایی خود مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، آجیل، دانه ها، حبوبات و غلات کامل است.

9- رژیم غذایی مراقبت از پوست را جدی بگیرید

در مرحله بعد، مطمئن شوید که قبل و بعد از درمان از محصولات آبرسان برای پوست خود استفاده می کنید. روند طبیعی پیری می تواند باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود، بنابراین بهتر است از محصولات اسید هیالورونیک یا کلاژن استفاده کنید. اسید هیالورونیک به بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کند، در حالی که کلاژن پوست را حجیم کرده و چین و چروک را کاهش می دهد.

رژیم غذایی مناسب پوست

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه

آدرس مطب

تهران -خ ظفر شرقی -روبروی بیمارستان علی اصغر پ238

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب