روغن نارگیل برای مو

خواص روغن نارگیل برای مو

فرم مشاوره رایگان

روغن نارگیل فواید زیادی برای مو دارد. برای از بین بردن شوره سر، بازگرداندن درخشندگی به موهای خشک و آسیب دیده، از بین بردن موخوره و محافظت از مو در برابر آسیب ها استفاده می شود. استفاده از آن برای اکثر انواع مو بی خطر است.

روغن نارگیل برای مو مملو از اسیدهای چرب (به ویژه اسید لوریک) است که می تواند سلامت مو را بهبود بخشد. این روغن در بسیاری از شامپوها، نرم کننده ها، ژل های حالت دهنده و سایر محصولات مراقبت از مو یافت می شود. همچنین می‌توانید از روغن نارگیل مستقیماً از شیشه در آشپزخانه به عنوان یک ماسک پیش شستشو یا حالت دهنده استفاده کنید.

این مقاله به بررسی فواید روغن نارگیل برای مو می پردازد. همچنین توضیح می دهد که چگونه روغن نارگیل می تواند آسیب های روزمره را ترمیم کند، بافت را بهبود بخشد و سلامت مو را بازیابی کند.

بیشتر بدانید: فواید خیار یخ زده برای پوست

فواید روغن نارگیل برای مو

 

 

فواید روغن نارگیل برای مو

اسید لوریک – نوعی چربی اشباع شده فراوان در روغن نارگیل – ممکن است با محافظت در برابر از دست دادن پروتئین و کاهش ریزش مو شما کمک کند.

مو از پروتئین، به ویژه کراتین ساخته شده است. رنگ ها، سفید کننده ها، شامپوها و محصولات حالت دهنده می توانند به این پروتئین آسیب رسانده و موها را کدر و شکننده کنند.

روغن نارگیل با نفوذ به موها می تواند میزان جذب آب در موهای شما را کاهش دهد. این به محدود کردن آسیب روزانه مو کمک می کند.
جالب است بدانید روغن نارگیل تنها روغنی است که می تواند از دست دادن پروتئین را کاهش دهد. این اثر به ویژه زمانی قوت می گیرد که از روغن نارگیل قبل و بعد از حمام استفاده کنید.

از روغن نارگیل برای کمک به کنترل پوست سر خارش و .. می توان جلوگیری کرد.

کاربردهای موضعی روغن نارگیل در پوست سر دارای فواید ضد قارچی است. همچنین باعث رشد باکتری های مفید و کاهش پوسته پوسته شدن پوست سر می شود

 روش های استفاده از روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل یکی از همه کاره ترین روغن های مراقبت از مو است و می تواند به عنوان یک درمان قبل از حمام و شستن مو، نرم کننده، کمک حالت دهنده یا ماسک بعد از حمام استفاده کنید.

در اینجا پنج راه ساده برای احیای روال مراقبت از مو با روغن نارگیل را بیان می کنیم:

1-محافظ پیش شستشو

روغن نارگیل وقتی قبل از شامپو زدن استفاده می شود، می تواند از شکنندگی بیش از حد موهای شما جلوگیری کند که به جلوگیری از آسیب و خشکی مو کمک می کند.

2-حالت دهنده

روغن نارگیل ممکن است به تقویت ساقه مو و جلوگیری از شکستگی کمک کند. می توانید از روغن نارگیل به عنوان جایگزینی برای نرم کننده های استاندارد استفاده کنید. یا چند قطره از روغن را به نرم کننده معمولی خود اضافه کنید تا اثر صاف کنندگی آن را افزایش دهید

3-کمک به حالت دادن

فقط یک قاشق روغن نارگیل می تواند کمک زیادی به رفع موخوره کند. برای جذب راحت تر و حالت دهی، حتما روغن را روی موهای مرطوب بمالید.

4-ماسک مو

برای درمان فوق العاده مغذی مو، یک یا دو قاشق چایخوری از روغن را روی موهای خود ماساژ دهید. بعد از چند ساعت آن را بشویید یا اگر موهای خشک یا آسیب دیده بیشتری دارید بگذارید یک شب روغن روی موهایتان بماند.

بیشتر بدانید: روغن های مناسب رشد مو

خواص روغن نارگیل

5-محافظت در برابر آفتاب

روغن نارگیل علاوه بر سایر کاربردهای آرایش مو، به محافظت از موهای شما در برابر آسیب خورشید ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک کند.

نکاتی برای استفاده از روغن نارگیل در مراقبت از مو

روغن نارگیل ممکن است برای همه انواع مو مفید باشد. مخصوصاً برای موهای خشک، آسیب دیده یا رنگ شده مفید است.

با این حال، نگرانی هایی وجود دارد که استفاده مکرر از روغن نارگیل ممکن است منجر به سفتی مو برای افرادی با بافت موهای زبر شود.

برای استفاده حداکثری از روغن نارگیل 

ابتدا روغن را گرم کنید

اگر روغن نارگیل را قبل از مالیدن روی موهایتان گرم کنید، استفاده از آن آسان‌تر است. یک قاشق چای خوری از روغن را در یک کاسه بریزید و آن را در ظرفی پر از آب داغ قرار دهید. روغن نارگیل در عرض چند دقیقه مایع می شود. همچنین می توانید روغن جامد شده را در کف دست خود قرار دهید و دستان خود را به هم بمالید تا ذوب شود. برای جلوگیری از داغ شدن خطرناک روغن، از مایکروویو کردن روغن خودداری کنید.

از روغن به صورت ترکیبی استفاده کنید

چند قطره روغن ضروری مانند اسطوخودوس یا نعناع فلفلی را به روغن نارگیل خود اضافه کنید تا مزایای آن بیشتر شود. همچنین می توانید روغن نارگیل را با مواد طبیعی مغذی مو مانند ماست، عسل یا آووکادو ترکیب کنید.

از آن در شب استفاده کنید: برای جذب روغن نارگیل مو به زمان نیاز دارد، بنابراین اگر صبح از این روغن استفاده کنید، موهای شما چرب به نظر می رسد. به جای آن، آن را شب استفاده کنید، سپس صبح شامپو بزنید.

از مقدار مناسبی روغن استفاده کنید

اگرچه روغن نارگیل نسبتاً سبک است، اگر بیش از حد استفاده کنید، می تواند موهای شما را سنگین کند. برای جلوگیری از تجمع روغن، با مقدار کمی شروع کنید – نه بیشتر از یک قاشق چایخوری – و به آرامی روغن را روی موهای خود ماساژ دهید، از جلوی موهای خود شروع کنید. اگر موهای پرپشتی دارید، ممکن است بتوانید کمی بیشتر از آن استفاده کنید.

منافذ را مسدود نکنید

برخی افراد متوجه می شوند که استفاده از روغن نارگیل به طور مستقیم روی پوست سر می تواند خشکی را کاهش دهد. از سوی دیگر، دیگران با مسائلی مانند تحریک و مسدود شدن منافذ دست و پنجه نرم می کنند. اگر تا به حال از روغن نارگیل برای پوست سر خود استفاده نکرده اید، با حداقل مقدار شروع کنید تا زمانی که بدانید پوستتان چگونه واکنش نشان می دهد.

روش شستشو روغن از مو

دوبار شامپو بزنید: زمانی که زمان پاک کردن روغن نارگیل از روی موهایتان فرا می رسد، ممکن است برای از بین بردن لغزش، شامپوی دوم را بمالید.
روغن‌های چرخشی: اگر موهای زبری دارید، استفاده از نارگیل به صورت چرخشی با روغن‌های دیگر مانند آرگان، آووکادو یا کرچک ممکن است کمک کند.

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب