خواص چغاله بادام

خواص چغاله بادام برای بدن

فرم مشاوره رایگان

میوه های سبز حس ها بهار را القا می کنند. یکی از این میوه ها چغاله بادام است. این میوه بهاری دارای خواص بیشماری است که اگر پلک بزنید، ممکن است آنها را از دست بدهید. برای بهره مندی از خواص چغاله بادام می‌توانید آن‌ها را درست مانند بادام‌های معمولی بخورید یا به همراه دسر، روی تخته غذاخوری یا در سالاد. از آنجایی که این میوه مخصوص فصل بهار است، به خوبی با سایر سبزیجات تازه مانند نخود، مارچوبه و کاهو جفت می شوند. برای به حداکثر رساندن طعم آنها، آنها را با مقدار کمی نمک دریا میل کنید.

چغاله بادام روی درخت

بادام سبز یا چغاله بادام چیست؟

بادام سبز یا چغاله بادام ، بادامی خام است که بافت بیرونی آن مخملی است. آنها کاملاً خوراکی هستند، اگرچه اکثر مردم پوسته آن را کمی تلخ می دانند و از خوردن آنها اجتناب می کنند. خواص چغاله بادام ناشی از آن است که این بادام سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به دفع سموم از بدن ما کمک می کند و فعالیت های سیستم ایمنی را به طور قابل توجهی تقویت می کند. بادام‌های سبز را باز می‌کنند و بادام‌های جنینی نرم و ژلاتینی وسط آن را بیرون می‌ریزند و می‌خورند. اگر بادام سبز روی درخت بماند تا رشد کند و خشک شود، در نهایت سفت شده، شکافته شده و بادام معمولی را نمایان می کند.

بادام سبز طعم بادام لطیفی دارد. طعم آنها به خصوص زمانی که به آرامی در نمک دریا فرو می‌روند، خوشمزه است.

ترکیبات موجود در چغاله بادام

چغاله بادام دارای تیامین بیشتری نسبت به بادام معمولی است. در غیر این صورت اساساً ارزش غذایی مشابه بادام معمولی دارد. این آجیل سرشار از فیبر، پروتئین و چربی «خوب»، همراه با ویتامین‌ها و مواد معدنی ارزشمندی مانند ویتامین E، منگنز، منیزیم، ریبوفلاوین، فسفر و مس است. آنها دارای مزایای سلامتی فراوانی هستند، از جمله کمک به کاهش کلسترول “بد” (لیپوپروتئین با چگالی کم) و افزایش نوع “خوب” (لیپوپروتئین با چگالی بالا) است.

ال-کارنیتین و ریبوفلاوین دو عنصر اصلی موجود در چغاله بادام هستند که تغذیه مناسبی برای مغز و اعصاب ایجاد می کنند. بنابراین، مصرف آنها می تواند به طور موثر عملکرد مغز و سطح فکری را افزایش دهد.

چغاله بادام حاوی فلاونوئیدهایی است که قدرت آنتی اکسیدان ها را در بدن ما بهبود می بخشد. فلاونوئیدها در مشارکت با ویتامین E کار می کنند، بنابراین از دیواره رگ های خونی ما در برابر پارگی یا آسیب های احتمالی محافظت می کنند.

خواص چغاله بادام برای بدن

چغاله بادام دارای چربی های سالمی است که به ما کمک می کند چربی اضافی را از بین ببریم و لاغر بمانیم. کالری موجود در بادام سبز از نوع کمیاب است که در واقع به کاهش وزن کمک می کند.

بادام همچنین به ساخت ماهیچه‌ها، ارتقای سلامت قلب و روده و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. از جمله خواص چغاله بادام این است که حاوی ویتامین E است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک کنند این ویتامین همچنین سبب کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر و سرطان می شود. این میوه‌های سبز برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید هستند و حتی ممکن است به سلامت پوست و مو کمک کنند.

چغاله بادام دارای مقدار زیادی فسفر است که برای دندان ها و استخوان های ما مفید است. فسفر با تقویت دندان ها و لثه ها به سلامت دهان و دندان کمک می کند.

چغاله بادام به عنوان یک درمان طبیعی عالی برای حفظ سطح pH بدن ما عمل می کند. بادام سبز به عنوان یک پروتئین قلیایی می تواند به قلیایی نگه داشتن بدن در زمانی که اسیدی می شود به دلیل ترشح آب معده و روده کمک کند.

بادام سبز برای معده مفید است زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر است که باعث می شود روند هضم راحت تر شود و یبوست مزمن را درمان کند.

با این حال، اگر به آجیل حساسیت دارید، باید از بادام‌های سبز مانند بادام‌های دیگر دوری کنید.

بیشتر بدانید: خواص پودر هسته خرما

چغاله بادام چیده شده از درخت

روش های مصرف چغاله بادام

برای بهره گیری بیشتر از خواص چغاله بادام می توانید آن را به طریق های زیر مصرف کنید:

  1. خام خوری: می‌توانید چغاله بادام را به صورت خام مصرف کنید. برای این کار، مقداری از چغاله‌ها را در دستگاهی مانند آسیاب یا آسیاب نمکی خوراکی خرد کنید و به عنوان یک میان وعده یا تنقلات مصرف کنید.
  2. افزودن به غذاها: شما می‌توانید چغاله بادام را به عنوان افزودنی در غذاهای مختلف مصرف کنید. آن را به سالاد‌ها، موسلی، غلات، دسرها یا حتی غذاهای نوشیدنی مانند شیرها و سوپ‌ها اضافه کنید.
  3. پخت غذاها: می‌توانید چغاله بادام را برای تهیه غذاهای مختلف مانند کیک، کلوچه، پنکیک و … استفاده کنید. آن را به عنوان یک ماده افزودنی پروتئینی و مقوی استفاده کنید.
  4. تهیه پنیر بادامی: شما می‌توانید با استفاده از چغاله بادام، پنیر بادامی تهیه کنید. این یک جایگزین عالی برای پنیرهای حیوانی است و به عنوان یک منبع پروتئینی و کلسیمی عالی می‌تواند به رژیم غذایی شما اضافه شود.

 

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه

آدرس مطب

تهران -خ ظفر شرقی -روبروی بیمارستان علی اصغر پ238

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب