شفاف کردن پوست

روش های شفاف کردن پوست

فرم مشاوره رایگان

مراقبت از پوست بخشی ضروری از برنامه روزانه ما است و با وجود محصولات فراوان، درک اینکه چه چیزی روی پوست خود می گذاریم می تواند چالش برانگیز باشد. دانستن روش های شفاف کردن پوست مستلزم این است که بدانیم چرا پوستی کدر و غیر شفاف داریم و عواملی که باعث کدری می شوند را برطرف کنیم. بنابراین در این مقاله ابتدا به بررسی علت کدری پوست می پردازیم سپس روش های آسان برای شفاف کردن پوست را به شما آموزش میدهیم.

علت پوست کدر و غیرشفاف

پوست غیرشفاف، می تواند دلایل زیادی داشته باشد. چه جوان باشید و چه پیر، در این مقاله قرار است که یاد بگیرید چگونه با کدری پوست خود مقابله کنید.

پوست غیرشفاف عمدتاً به دلیل از دست دادن تعادل پوست (به عنوان مثال به دلیل تغییرات هورمونی) ایجاد می شود که باعث می شود غدد زیر پوست بیش از حد لازم سبوم تولید کنند. در عین حال، کراتینه شدن در مجرای دفعی مشترک مو و غدد سباسه افزایش می یابد که غدد چربی را مسدود می کند.

تولید بیش از حد سبوم می تواند مادرزادی باشد، اما می تواند ناشی از مشکلات روانی، رژیم غذایی کم ویتامین، کم خونی یا هضم بد باشد. بنابراین در مواجهه با این نوع پوست باید به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید. در تابستان و زمانی که هوا گرم است، تولید سبوم افزایش می یابد. در زمستان کاهش می یابد.

شفاف کردن پوست

روش های شفاف کردن پوست

1.پاک کننده برای پوست غیرشفاف

در مورد پوست کدر، پاکسازی ضروری ترین بخش مراقبت از پوست است. یک ژل پاک کننده ملایم با pH خنثی غدد چربی را تمیز کرده و سلول های مرده پوست را شستشو می دهد. در عین حال از نشستن باکتری های آکنه در منافذ و ایجاد التهاب جلوگیری می کند.

با محصولات تهاجمی با ناخالصی ها مبارزه نکنید. این معمولا فقط اوضاع را بدتر می کند. توصیه می کنیم از محصولات مراقبتی ملایم و عاری از مواد شیمیایی استفاده کنید که به pH پوست احترام می گذارند.

2. نظافت در صبح

پوست چرب باید هر روز صبح تمیز شود تا سبوم تولید شده در طول شب و مواد زائد تولید شده در هنگام خواب از بین برود. برای دستیابی به بهبود پایدار پوست غیرشفاف باید به پاکسازی صورت در صبح اهمیت زیادی داد. ژل پاک کننده یک روش کاربردی است که پوستی تمیز و عمیق را تضمین می کند. برای پوست های ناخالص عالی است زیرا باعث بهبود سریع و بازسازی پوست می شود.

3.تمیز کردن در شب

ذرات گرد و غبار و کثیفی در ترکیب با سبوم خود روی پوست می نشینند و می توانند ناخالصی های پوستی مانند جوش های سرسیاه و جوش های عفونی را ایجاد کنند. بنابراین، پاکسازی در عصر نیز در اولویت قرار دارد. باقیمانده‌های آرایش قبل از هر پاک‌سازی و مراقبت با پاک‌کننده آرایش ملایم، که روی یک پد پنبه‌ای (احتمالاً مرطوب شده با آب) اعمال می‌شود، تا نواحی مربوطه پوست را به‌طور بهینه از قبل تمیز کند. پس از آن، استفاده از ژل پاک کننده، تمیزی عمیق پوست را تضمین می کند.

بیشتر بدانید:علت ایجاد لکه سیاه روی پوست

اهمیت تمیز کردن پوست در شب

4. لایه برداری پوست لک دار

هنگام لایه برداری پوست مراقب باشید. افرادی که پوست کدر دارند، تجمع بیشتری از سلول های مرده پوست و پوشش منافذ ضخیم دارند. بنابراین، لایه برداری منظم بخش اساسی مراقبت از پوست برای این نوع پوست است. لایه برداری می تواند این تجمعات را به حداقل برساند، منافذ مسدود شده را کاهش دهد و پوست را صاف و انعطاف پذیر کند.

هفته ای یکبار بعد از پاکسازی و قبل از ماسک باید لایه برداری ملایم آنزیمی یا لایه برداری اسید میوه انجام شود. آنزیم های ملایم  آناناس اثر پاک کنندگی عمیقی دارند و برای پوست های حساس و پوست های مستعد آکنه ایده آل هستند. سلول های مرده پوست به طور خاص با یک فرآیند کراتولیتیک به آرامی حذف می شوند. پوست از منافذ مسدود شده رها می شود و می توان از آلودگی ها جلوگیری کرد.

این نوع لایه برداری به ویژه برای پوست های کدر توصیه می شود، زیرا باعث ایجاد عفونت های گسترده نمی شود که اغلب مسئول ناخالصی های بیشتر هستند. لایه برداری های مکانیکی با ذرات لایه بردار برای پوست حساس مناسب نیستند.

3 پاکسازی و آرامش نهایی

پس از پاکسازی و لایه برداری صورت، چند قطره از تونر را روی دست خود بمالید و با حرکات دورانی به آرامی روی صورت و گردن ماساژ دهید. پد پشمی لازم نیست. هنگامی که تونر کاملا جذب پوست شد، می توانید با اسانس، سرم یا کرم خود فرایند مراقبت از پوست را تکمیل کنید.

یک تونر خاص متناسب با نوع پوست می تواند معجزه کند. استفاده از یک تونر بدون الکل که سرشار از آنتی اکسیدان ها و عوامل تسکین دهنده است ضروری است. علاوه بر این، یک تونر به طور ایده آل پوست را برای مراحل مراقبت بیشتر آماده می کند، به طوری که پوست مواد عملکردی بعدی را بهتر جذب می کند.

بیشتر بدانید: ویروس دست و پا دهان در کودکان

پاکسازی و آرامش پوستی

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه

آدرس مطب

تهران -خ ظفر شرقی -روبروی بیمارستان علی اصغر پ238

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب