ماسک زرده تخم مرغ و زردچوبه

ماسک زرده تخم مرغ و زردچوبه

فرم مشاوره رایگان

خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه، یک پایدار طب سنتی، آن را برای استفاده داخلی و خارجی، به ویژه در ماسک ها و اسکراب های صورت، مناسب می کند. ماسک زرده تخم مرغ و زردچوبه با ترکیبی از قدرت تغذیه ای زردچوبه، زرده تخم مرغ و عسل، یک درمان آبرسان و تغذیه کننده پوست ایجاد می کند.

در حالی که زرده تخم مرغ یک غذای کامل است و طیف گسترده ای از مواد مغذی را برای پوست شما فراهم می کند، عسل یک سد ضد باکتری ایجاد می کند، در حالی که سلول های شما را با آنزیم ها تغذیه می کند تا از عملکرد طبیعی سم زدایی آن پشتیبانی کند. برای رطوبت بیشتر، روغن زیتون را اضافه کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی ماسک زرده تخم مرغ و زردچوبه بپردازیم.

ماسک زرده تخم مرغ و زردچوبه

 

فواید تخم مرغ برای پوست

تخم مرغ یک نوع غذای مغذی است که در رژیم غذایی روزانه رایج است. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که تخم مرغ همچنین یک ماده مفید برای تغذیه پوست است که به داشتن پوستی روشن، صاف و براق کمک می کند.

تخم مرغ حاوی مواد معدنی مختلف، ویتامین B2، B6 و همچنین پروتئین است که سلول های پوستی سالم را تغذیه می کند و جراحات را التیام می بخشد. تخم مرغ می تواند به پاک کردن چین و چروک ها، کند کردن پیری، بهبود پوست خشک و همچنین پوست چرب، درمان زخم و روشن کردن پوست کمک کند.

فواید ماسک زرده تخم مرغ و زردچوبه

زردچوبه به دلیل خواص درمانی و آرایشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این ماده معمولاً به عنوان ادویه آسیاب شده یا به عنوان مکمل در دسترس است. فواید زردچوبه را می توان به محتوای کورکومین آن نسبت داده می شود. کورکومین یک ترکیب فعال زیستی است که بدلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی به خصوص در مورد مقابله با پیری کاربرد دارد.

زرده تخم مرغ و غشایی که آن را پوشانده است به تولید کلاژن و الاستین بیشتر کمک می کند. هنگامی که برای پوست استفاده می شود، می تواند به کاهش عمق چین و چروک کمک کند.

همچنین می توانید به این ماسک روغن زیتون بیفزاید.

فواید روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون فوق بکر دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است روغن زیتون به دلیل محتویات فنولیک حاوی خواص آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به ویتامین E است. در واقع، فعالیت آنتی اکسیدانی روغن زیتون خواص ضد التهابی را نشان می دهد. استفاده موضعی از روغن زیتون فرابکر باعث کاهش بروز سرطان پوست می شود.

ماسک صورت سریع و آسان در خانه

وقتی همه مواد را آماده کردید، به سادگی همه آنها را در یک کاسه ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. مهم است که همه چیز را خوب مخلوط کنید تا هر قسمت از این خمیر حاوی مقدار مساوی از مواد باشد. اگر از زردچوبه رنده شده استفاده می کنید، ممکن است متوجه تکه های کوچکی از آن در ظرف شوید.

برای استفاده از ماسک بهتر است که یک لایه نازک از ماسک را روی تمام صورت بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. پس از اتمام، با آب گرم بشویید و مرطوب کننده معمولی خود را بمالید.

آیا می توانم به جای زرده از سفیده تخم مرغ استفاده کنم؟

برای این دستور، توصیه می‌کنیم زرده تخم‌مرغ را استفاده کنید زیرا غشایی که زرده را پوشانده است یکی از اجزای اثر کلاژن‌سازی است. علاوه بر این، زرده تخم مرغ یک عامل اتصال دهنده آب عالی است که به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند.

بیشتر بدانید: خواص روغن درخت چای برای پوست

زرده تخم مرغ

زردچوبه در مقابل زنجبیل – چه تفاوتی دارد؟

زنجبیل و زردچوبه هر دو به طور گسترده در غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرند و مطمئناً مزایای خود را دارند. زنجبیل طعمی تند به غذاها می دهد در حالی که زردچوبه طعمی فلفلی اما کمی تلخ دارد.

زردچوبه بسته به محتوای کاروتن آن می تواند زرد یا نارنجی باشد. زردچوبه حاوی کورکومین است در حالی که زنجبیل فاقد کاروتن است، بنابراین اگرچه ممکن است مشخصات طعم مشابهی داشته باشند، این دو ادویه در  این دستور غذا قابل تعویض نیستند. اگر پوست خشکی دارید قبل از استفاده از این ماسک ها بهتر است علت خشکی پوست خود را بررسی کنید.

چند وقت یکبار می توانم این ماسک آبرسان را استفاده کنم؟

توصیه می کنیم با یک بار در هفته شروع کنید و سپس به تدریج دفعات استفاده را افزایش دهید. همچنین می توانید ناحیه کوچکی از صورت خود را آزمایش کنید و مشاهده کنید که آیا ماسک زرده تخم مرغ و زردچوبه  واکنش آلرژیک دارد. واکنشی به ماسک صورت وجود دارد یا خیر. در غیر این صورت، خوب است که آن را روی بقیه صورت خود بمالید

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵