صبحانه افراد دیابتی

صبحانه افراد دیابتی

فرم مشاوره رایگان

کنترل گلوکز خون، به ویژه در هنگام صبح، می تواند یک کار چالش برانگیز برای افراد مبتلا به دیابت باشد، بنابراین صبحانه افراد دیابتی اهمیت دارد. اولین وعده غذایی در روز مهم است، زیرا معده پس از یک استراحت شبانه خالی است و بدن به غذاهایی که می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود، حساس می شود.

اهمیت صبحانه

برای افراد مبتلا به دیابت، صبحانه فقط یک وعده غذایی نیست. با معده خالی و افزایش حساسیت به انسولین در صبح، انتخاب غذاهای مناسب برای جلوگیری از افزایش قند خون ضروری است. بسیاری از گزینه های صبحانه، مانند نان تست با پنیر، تخم مرغ آب پز با نان تست، یا شیرینی های محلی، می توانند سرشار از کربوهیدرات باشند و به طور بالقوه باعث افزایش نامطلوب در سطح گلوکز خون شوند.

اگر دیابت دارید، وقت آن است که وعده غذایی صبحگاهی خود را اصلاح کنید. چرا؟ مطالعات نشان می دهد که خوردن صبحانه شانس پرخوری شما را در طول روز کاهش می دهد
البته، شما باید غذاهای مناسب را انتخاب کنید. بسیاری از غذاهای محبوب صبحانه دارای قند و کربوهیدرات هستند که می توانند قند خون شما را افزایش دهند. همچنین اگر مراقب وزن خود هستید، بهتر است از مصرف غذاهای پرچرب و قند پرهیز کنید.
اجازه ندهید غذاهای نادرست در وعده صبحانه سبب افزایش قند خون شما شود. این ایده های صبحانه سالم دیابت را امتحان کنید.

1. تخم مرغ

تخم مرغ خوشمزه و همه کاره، یک صبحانه عالی برای افراد مبتلا به دیابت است. این ماده مغذی حدود 6 گرم پروتئین و 70 کالری دارد. تخم مرغ همچنین کربوهیدرات پایینی دارند.
مطالعات نشان می دهد که خوردن دو عدد تخم مرغ در روز می تواند به کاهش سطح قند خون ناشتا کمک کند
همچنین می توانید با سبزیجات مورد علاقه خود یک املت خوشمزه درست کنید.

بیشتر بدانید: درمان پوست چرب و جوشدار

تخم مرغ برای افراد دیابتی

2. بلغور جو دوسر

در حالی که بلغور جو دوسر دارای کربوهیدرات بیشتری است، هنوز یک انتخاب صبحانه خوب برای افراد مبتلا به دیابت است. محتوای فیبر بالای بلغور جو دوسر به کاهش سطح قند خون کمک میکند.
دقت کنید برای شیرین کردن ترکیب سالم خود از شکر استفاده نکنید. طعم و شیرینی را با مقداری ماست یونانی، دارچین، آجیل یا توت های مورد علاقه خود به صبحانه اضافه کنید.

3. ماست پروتئینی

ماست های طعم دار را که اغلب سرشار از قند و چربی هستند، کنار بگذارید. در عوض، ماست های سالم تر و بدون شیرینی را امتحان کنید. ماست یونانی یک انتخاب عالی است.
برخی مطالعات حتی نشان می‌دهند که خوردن محصولات لبنی مانند ماست ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند و مدیریت قند خون را آسان‌تر کند.
می توانید ماست خود را با زغال اخته، تمشک، آجیل یا حتی دانه کدو تنبل خوشمزه تر کنید.

4. نان تست با آووکادو

نان تست آووکادو به یک گزینه صبحانه محبوب و سالم است.
آووکادو چربی‌های سالمی دارد که همراه با فیبر موجود در نان می‌تواند احساس سیری را در شما حفظ کند.
نان تست خود را با یک تخم مرغ سرخ شده یا آب پز پر کنید تا محتوای پروتئین آن افزایش یابد. پاشیدن فلفل، نمک یا سایر ادویه جات می تواند طعم بیشتری به صبحانه شما ببخشد.

5. پنیر با گردو

پنیر یک انتخاب با پروتئین بالا است که طعم ملایمی دارد. به عنوان یک محصول لبنی، افزودن پنیر به رژیم غذایی شما حتی ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند. در مصرف پنیر باید همواره به این نکته توجه کنید که هیچگاه آن را بدون آجیل یا گردو میل نکنید.

نکات بیشتر در مورد صبحانه افراد دیابتی

  •  نان خود را عوض کنید. نان های سفید را کنار بگذارید و به جای آن گزینه های غلات کامل را انتخاب کنید.
  •  در وعده صبحانه به جای نوشیدن آب میوه، یک تکه میوه کامل بخورید.
  •  مقدار زیادی پروتئین دریافت کنید. مصرف پروئین باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید. لبنیات کم چرب، حبوبات، آجیل و محصولات حیوانی منابع خوبی از پروتئین هستند.
  •  از مصرف کربوهیدرات خودداری کنید . کربوهیدرات هایی را که برای صبحانه می خورید نباید زیاد باشند.
  •  فیبر دریافت کنید. فیبر باعث می شود که غذای شما به آرامی هضم می شود و این موضوع سبب می شود تا خیلی سریع گرسنه نشوید. غذاهای با فیبر بالا شامل غلات کامل و نان، دانه ها، میوه ها و لوبیاها هستند.
  •  با چربی های سالم همراه شوید. به جای سوسیس و بیکن که چربی های ناسالم بالایی دارند، سوسیس مرغ یا بیکن بوقلمون را امتحان کنید. آجیل ها منبع خوبی از چربی های سالم نیز هستند.
  •  مراقب چاشنی ها باشید. مرباها، ژله ها و شربت ها حاوی مقدار زیادی شکر هستند.

بیشتر بدانید: رژیم کتوژنیک در افراد دیابتی

اتمیل

دکتر بابک رجبلو

دکتر بابک رجبلو ، دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران و دارای کد نظام پزشکی به شماره ۱۰۴۵۹۱ در منطقه ظفر فیلد تخصصی کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی با بیش از ۱۷ سال سابقه ارائه خدمات جراحی زیبایی،استفاده از دستگاه های تخصصی جهت جوانسازی،مدلینگ و کانتورینگ صورت و اندام تزریق انواع ژل،فیلر،بوتاکس،بیوفیلر و چربی،بلفاروپلاسی جراحی و غیر جراحی،مشاوره لیفت صورت و گردن براساس استانداردهای زیبایی و انتخاب روشهای جراحی و غیر جراحی انجام میدهند ...

مقالات مشابه
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

نمایی از مطب

آدرس مطب

تهران - اقدسیه - نبش نیلوفر - ساختمان پزشکان صاحبقرانیه - واحد ۲۰۵